اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح شفافیت آرای نمایندگان بخشی از هوشمندسازی مجلس

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون گفت: در حال حاضر مبنای کار مجلس بر مخفی بودن آرای نمایندگان است که بر اساس طرح شفافیت قرار بر اصلاح این روند است تا آرای نمایندگان به‌صورت شفاف و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان بخشی از هوشمندسازی مجلس

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص صحبت‌های رئیس مجلس یازدهم مبنی بر این‌که شفاف‌سازی، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی‌سازی، چهار رویکرد اصلی در تحول مجلس و لازمۀ قوی و کارآمد شدن آن است، اظهار داشت: در‌ مبحث مردمی‌سازی، ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد و در ادامه‌ قرار است چهار قانون اصلاح شود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: یکی از این قوانین، قانون مدیریت جامع شهری و روستایی است تا مردم در حوزه روستا و شهر فعال‌تر و شفاف‌تر در جریان امور قرار گرفته و بتوانند نقش‌آفرینی داشته باشند، برای مثال مردم بتوانند در امور مهمی مانند امور عمرانی شهر و روستای خود تصمیم‌گیری داشته و با رأی خود اظهارنظر کنند.

وی افزود: واگذاری بسیاری از امور به مسؤولان محلی نیز از طرح‌های آینده است، این مسأله به‌ویژه درخصوص شورای شهر و روستا اهمیت دارد که مردم بتوانند به‌صورت شفاف در جریان امور قرار گیرند و در رأی‌گیری نمایندگان، با حق رأیی که در کمیته‌های عمرانی دارند، تأثیرگذاری داشته باشند.

ابوترابی بیان داشت: واگذاری امور به شوراهای شهر و روستا از دیگر برنامه‌ها است که به این ترتیب از تمرکزگرایی به سمت تمرکززدایی و نقش‌آفرینی بیشتر مردم پیش می‌رویم، اصلاح قانون انتخابات شوراها، مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری از دیگر طرح‌ها به جهت نقش‌آفرینی بهتر و شفاف‌تر مردم است.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص مسأله هوشمندسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته بود و قرار است ادامه پیدا کند که الکترونیکی کردن تصمیمات نمایندگان در فضای مجازی همزمان با طرح شفافیت آرای نمایندگان از جمله این اقدامات است.

ابوترابی درخصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: در حال حاضر مبنای کار مجلس بر مخفی بودن آرای نمایندگان است که بر اساس طرح شفافیت قرار بر اصلاح این روند است تا آراء به‌صورت شفاف و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/63064/آ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول