اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راستینه در عمل طرح شفافیت را اجرا کرد/ پاسخگویی به مردم پیرامون عملکرد چند روزه بهارستان

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس ضمن دفاع از طرح شفافیت آرای نمایندگان، در خصوص عملکرد چند روزه خود در بهارستان به مردم گزارش داد.

راستینه در عمل طرح شفافیت را اجرا کرد/ پاسخگویی به مردم پیرامون عملکرد چند روزه بهارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی اینستاگرامی در خصوص اقدامات اخیر خود در مجلس شورای اسلامی گزارشی ارئه داد و گفت: از مهم‌ترین اقدامات بنده در مجلس شورای اسلامی رای برای طرح شفافیت آراء نمایندگان و پیگیری برای تصویب این طرح بوده است.

دانستن رای نماینده، حق مردم است

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به اهمیت این طرح در موضوع فسادستیزی، گفت: مردم حق دارند بدانند نماینده‌ای را که با رای خود به مجلس فرستاده‌اند چه اقداماتی در مجلس انجام می‌دهد و برای تصویب کدام قانون رای مثبت یا منفی خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه ممکن است گاهی رای نماینده در مجلس پیرامون یک موضوعی برخلاف نظر بعضی از مردم باشد؛ اعلام کرد: به اطلاع می‌رسانم هر رای در مجلس خواهم داد از قبل توسط یک تیم کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت ولی با این حال اعلام می‌کنم هرجایی که مردم احساس کردند نظرشان با رای من متفاوت است حتما انتقاد خود را به دفتر من منتقل کنند.

سهام عدالت حق همه نیازمندان است

این مسؤول پیگیری اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت را دیگر فعالیت خود در مجلس خواند و افزود: به تعدادی از افراد سهام عدالت تعلق نگرفته که بخشی از آنها در برهه‌ای از زمان غنی بوده و نیازی به ثبت نام نداشتند و با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور الان نیازمند دارا بودن این سهام شده‌اند و بخشی تازه به جامعه ما اضاف شده‌ که داشتن سهام عدالت را حق آن‌ها می‌دانیم و برای اعطای این سهام به این افراد تلاش خواهم کرد.

وی مسئله آب انتقال آب استان را یکی از دغدغه های مردم دانست و خاطرنشان کرد: بنده و سه نماینده دیگر استان از جمله مهم‌ترین وظیفه خود را احقاق حقوق مردم استان و جلوگیری از اجرای پروژه‌های غیر قانونی وآسیب زننده به استان می‌دانیم و به طور جدی پیگیر این مسئله هستیم.

بهشت آباد نه مجوز قانونی دارد و نه در آینده مجوزی برای آن صادر خواهد شد

راستینه از برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داده و گفت: بنده و سه نماینده دیگر استان به همراه نمایندگان استان خوزستان جلسه‌ای را با ریاست سازمان محیط زیست کشور داشته و در این جلسه به جد پیگیر جلوگیری از اجرای پروژه بهشت‌آباد بوده‌ایم و رئیس جلسه نیز رسما اعلام کرد که این طرح مجوز زیست‌محیطی ندارد و به آن تعلق هم نخواهد گرفت.

وی از دریافت فرصت نطق دستوری در روز گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه  در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: نطق بنده بر سه محور متمرکز بود، که محور اول ماده 30 پنج ساله ششم بود که دولت مکلف به هم‌سان‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان شد و ما شاهد هستیم حقوق بازنشستگان کفاف گذران زندگی آنها را نمی‌دهد.

انتقاد از ضعف دولت در اجرای طرح بن بروجن

وی با انتقاد از مجموعه دولت در خصوص عدم اجرای پروژه‌ آبرسانی به نصفی از مردم استان از طریق اجرای طرح انتقال آب بن بروجن با خطاب قرار دادن رئیس جمهور، گفت: تعهدی که مجموعه دولت داده ‌بود اجرای این پروژه تا قبل از سال 1396 است امام متاسفانه شاهد کندی عملیاتی شدن این پروژه‌ بوده‌ایم و از رئیس جمهور خواستار عمل به تعهدات خود در این زمینه هستیم و چیزی که مشاهده می‌شود با تخصیص این اعتبارات که به صورت قطره‌چکانی صورت می‌گیرد اجرای این پروژه‌ به این زودی انجام نخواهد شد که توجه بیشتر مجموعه دولت را خواستاریم.

برخی از مدیران استانی ظرفیت مدیریت را ندارند/ با دقت بیشتری مدیران را رصد می‌کنم

وی در خصوص دلیل کندی پیشرفت پروژه‌های عمرانی در استان پاسخ داد: متاسفانه در استان ما بعضی از مدیران ظرفیت مدیریت را ندارند و این قول را به مردم خواهیم داد که با دقت بیشتری فعالیت‌های مسؤولین را رصد خواهیم کرد و در صورت مشاهده کم‌کاری به طور قاطعانه از طریق قانون  برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور بداند از دیگ اروپا آبی گرم نخواهد شد

راستینه خطاب به رئیس جمهور گفت: نقدها و مطالباتی زیادی از ریاست جمهوری داریم و از همین تریبون اعلام می‌کنم همانطور که برجام به سود این کشور نبود از دیگ اوروپا هم آبی گرم نخواهد شد و خواهشمندیم کشور را معطل برنامه‌های پوچ اروپا نکند و توجه معطوف به سرمایه‌های داخل کشور باشد.

وی تاکید کرد: دوران سکوت نمایندگان در خصوص کوتاهی‌ مجموعه دولت به پایان رسیده و تناسب رفتار ما با مجموعه دولت به میزان تلاش آن‌ها خواهد بود و در صورت مشاهده کم‌کاری، مماشاتی با هیچ دستگاهی نخواهیم داشت و صد البته قدردان تلاش‌ها نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول