اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: هر گونه مذاکره با واشنگتن برای تقویت حضور آمریکا، مردود است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تصریح کرد، پارلمان عراق هر گونه مذاکره بین بغداد و واشنگتن را که موجب تقویت حضور آمریکا در داخل عراق شود، رد خواهد کرد.

نماینده عراقی: هر گونه مذاکره با واشنگتن برای تقویت حضور آمریکا، مردود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد.

کریم المحمداوی عضو این کمیسیون به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که اگر در مذاکرات ماه ژوئن بین واشنگتن و بغداد، مسئله خروج نیروهای آمریکایی از عراق بررسی نشود، این مذاکرات به اهداف خود دست نخواهد یافت.

المحمداوی تأکید کرد که پارلمان عراق هر گونه مذاکره بین بغداد و واشنگتن را که موجب تقویت حضور آمریکا در داخل عراق شود، رد خواهد کرد.

وی تصریح کرد، دولت باید به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از عراق به ویژه نیروهای آمریکایی پایبند باشد.

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا قصد دارد در عراق بماند و به همین دلیل، با فشار و استفاده از برگه فعالیت مجدد داعش، در این راستا تلاش می‌کند، ولی دولت باید راه را به روی این تلاش‌ها ببندد.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

 «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد اخیرا در خصوص گفت‌و‌گوهای راهبردی عراق و آمریکا که قرار است در نیمه ماه آتی میلادی برگزار شود، گفت که در هفته‌های آتی هیأت آمریکایی به طور مفصل در خصوص اینکه توافق استراتژیک چگونه می‌تواند تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی را در برگرفته و صرفا به حوزه امنیتی محدود نباشد. به گفت‌و‌گو خواهد نشست.

 منظور سفیر آمریکا از توافق استراتژیک، توافق سال ۲۰۰۹ است که منجر به همکاری‌های امنیتی و خروج نیروهای آمریکا از عراق شد.

«عباس صروط» از نمایندگان کمیسیون امنیت و دفاع عراق  اما گفته است که محور اصلی گفت‌و‌گوهای راهبردی با آمریکا، مسائل نظامی و امنیتی است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پیش از این در گفت‌و‌گوی تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در خصوص آمادگی برای آغاز گفت‌و‌گوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن بحث و رایزنی کرده بود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول