اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جنبش‌های دانشجویی اجازه نمی‌دهند پشت میزنشینی عادت نمایندگان شود/شفافیت آرا مطالبه اصلی جنبش دانشجویی است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: جنبش‌های دانشجویی، اجازه نخواهند داد پشت میزنشینی، عادت برخی آقایان مجلسی شود و عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود.

جنبش‌های دانشجویی اجازه نمی‌دهند پشت میزنشینی عادت نمایندگان شود/شفافیت آرا مطالبه اصلی جنبش دانشجویی است

علیرضا فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان کرد: جنبش‌های دانشجویی اجازه نخواهند داد تا برخی نمایندگان به پشت میزنشینی عادت کنند و از محور اصلی مردمی بودن غافل شوند.

وی بابیان اینکه عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود و مطالبه‌گر وعده‌های انتخاباتی آنان خواهیم بود، افزود: مجلس کنونی را اکثریت انقلابیون تشکیل می‌دهند و این یک فرصت برای بدنه انقلابی مجلس است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: شاید نقطه قوت دیگر مجلس یازدهم، حضور جوانانی باشد که با حمایت مردم و به پاس بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب به این جایگاه اعتماد دست یافته‌اند و اکنون به مجلس راه یافته‌اند بنابراین منتخبین جوان مردم باید این فرصت را غنیمت شمرده و بار دیگر کارآمدی و بصیرت جوانان را اثبات و امور را به صورت تخصصی دنبال کنند.
فرخی با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید مردم بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با اهتمام به شعار جهش تولید، اصلاح و تسهیل قوانین، موانع تولید پیش روی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را برطرف ساخته و توان تولید داخلی را افزایش دهند و رشد اقتصادی محسوس و تأثیرگذاری را در زندگی مردم ایجاد کنند.

وی ضمن تاکید بر عدالت‌محوری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مجلس یازدهم، گفت: بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت اقشار متوسط و ضعیف جامعه، موانع ازدواج و مسکن جوانان، صنعت خودروسازی و افزایش قدرت خرید مردم با ابزارهای قانونی و پرکردن خلأ نظارتی، از مهمترین مطالبات و خواسته‌های عموم مردم در جامعه است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به منتخبین مردم شیراز اظهار داشت: ما از تمام نمایندگان به ویژه نمایندگان شهر شیراز می‌خواهیم که وکیل مردم باشند و از آفت‌های بسیار جدی سیاست‌بازی، سیاست‌زدگی، نگاه‌های جناحی،  قومی و قبیله‌ای و قدرت‌گرایی دوری کنند.

فرخی ضمن تاکید بر آزاداندیشی نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: شایسته است نمایندگان با کنترل حلقه‌های پیرامون خود، خطر انحراف ذهنی را سلب کنند چرا که اسلام و انقلاب همواره در خطر انحراف خواص و حلقه‌های اطراف آنان بوده و هیچ فرد و گروهی نیز از این خطر مستثنی نیست.
 وی بیان کرد: انتظار می‌رود تصحیح بدعت‌های اشتباه در خانه ملت همچون، آیین‌نامه داخلی مجلس، ساختار معیوب نظارت بر نمایندگان، عدم شفافیت آراء نمایندگان در اولویت اول فعالیت مجلس یازدهم و قبل از تصویب لایحه‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد.
 فرخی با اشاره به لزوم تعامل نمایندگان با جنبش‌های دانشجویی گفت: پیگیری وعده‌های انتخاباتی نمایندگان و مسئله شفافیت آرا نمایندگان، کف مطالبات جنبش دانشجویی از این دوره مجلس است بنابراین نمایندگان مردم باید با آغوش باز، پیشنهادات و انتقادات جنبش‌های دانشجویی را پذیرا باشند و بهبود کیفیت و کمیت تعامل با بدنه دانشجویی و جوانان را مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول