اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

غربت شهدای گمنام در شهرکرد/ مسؤول فرهنگی دقیقا کجایی؟

شهدای گمنام شهرکرد سال‌هاست که در سایه بی‌توجهی مسؤولان غریبانه بر فراز تپه‌ای در بام ایران رها شدند و اطراف این مکان مقدس، محیطی امن برای جولان هنجارشکنان شده است.

غربت شهدای گمنام در شهرکرد/ مسؤول فرهنگی دقیقا کجایی؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد؛ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یک نعمتی بی‌پایان برای انقلاب و مردم بود؛ هزینه‌های زیاد و گاهی غیرقابل جبرانی بابتش پرداخت شد اما دستاوردهایی هم که برای انقلاب و اسلام داشت، بیکران است.

شهدا، بدون شک یکی از بزرگترین نعماتی هستند که انقلاب اسلامی از وجودشان همیشه بهره برده است؛ اما شهدای گمنام از یک جایگاه ویژه‌تری در قلوب ایرانی‌ها برخوردار هستند.

شهدای گمنام، غربتی عجیب و به همین اندازه اثرگذاری بالایی دارند؛ شاید برای خود شما هم چندین بار پیش آمده که در این وانفسای روزگار و سختی‌های زندگی، درست آنجایی که بریده بودید شهدای گمنام دستگیرتان شدند. همه شهدا عزیزند و حاجت می‌دهند اما شهدای گمنام ویژه‌تر زائران‌شان را دوست دارند.

سایه بی‌مهری مسؤولان بر تپه نورالشهدا

چقدر تصمیم بجایی بود همان سال‌های دهه هفتاد یا هشتاد که تصمیم گرفتند، شهرمان را با تدفین شهدای گمنام تبرک کنند؛ اما هرآنچه این تصمیم در ابتدا زیبا و هوشمندانه بود، در سال‌های بعد بی‌تدبیری مسؤولان بر تپه نورالشهدا سایه افکند تا آنجایی که شهدای گمنام شهرکرد علاوه بر گمنامی، مهجور هم شدند!

تپه نورالشهدا، آن مکانی که امروز باید محل رفت و آمد جوانان مدین و مذهبی باشد، آنجایی که باید ملجا بی پناهان باشد، آنجایی باشد که از همه جا رانده شده‌ها به آن پناه ببرند و راز و نیاز کنند و اتصال خود را خداوند را به واسطه شهدا تقویت کنند؛ متاسفانه و با عرض عذرخواهی از مسؤولان مربوطه، امروز محلی شده برای کشف حجاب، پاتوقی برای معتادان، محلی برای دوچرخه‌سواری بانوان و ...!

هنجارشکنی افرادی معدود در اطراف نورالشهدا

بله درست متوجه شدید؛ تپه نوالشهدای شهرکرد از ضلع جنوبی به سینما روباز شهرکرد و پارک ملت منتهی می‌شود؛ از غرب به زیپ لاین، و  از جنوب غربی به جاده‌ای خلوت، بدون روشنایی و با کلی مسئله ضد فرهنگی که از شرحش فعلا می‌گذریم.

نبود روشنایی به خصوص در مسیر رفت و آمد، غیرقابل استفاده بودن سرویس‌های بهداشتی، عدم استقرار نیروی انتظامی، بدون استفاده ماندن ساختمان بزرگ و مجلل شهرداری، نبود مکانی برای نماز خواندن و مناجات کردن، نداشتن سیستم صوتی برای پخش دعا و اذان، عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نداشتن متولی و خادم برای مدیریت مجموعه از جمله بزرگترین معضلات شهدای گمنام شهرکرد است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید، شهرداری شهرکرد، سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، هیات‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند با ورود به این مکان، برخی از مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول