اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | تظاهرات علیه تبعیض نژادی در فرانسه به خشونت کشیده شد

تظاهرات هزاران نفری در فرانسه در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز نیروهای پلیس، با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

فیلم | تظاهرات علیه تبعیض نژادی در فرانسه به خشونت کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، اعتراضات عصر روز گذشته (سه شنبه) در فرانسه علیه تبعیض‌نژادی و در یادبود مرگ یک مرد سیاهپوست فرانسوی که در سال ۲۰۱۶ به دست نیروهای فرانسه به قتل رسید و برخی مرگ وی را مشابه مرگ «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی دانسته‌اند، نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.

 

 

خبرنگار رویترز گزارش کرد که نیروهای پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند و معترضان نیز در خیابان‌ها آتش برپا کردند وموانعی را در خیابان «کلیشه» در شمال پاریس قرار دادند.

هزاران نفر از مردم فرانسه اوایل روز گذشته در یادبود مرگ «ادام ترائوره» شهروند ۲۴ ساله فرانسوی که در عملیات ۲۰۱۶ پلیس فرانسه کشته شد، تظاهرات برپا کرده بودند و این اعتراضات تا عصر ادامه داشت و در نهایت به خشونت کشیده شد.

علیرغم ممنوعیت برگزاری اعتراضات در فرانسه به واسطه نگرانی پلیس از بی‌نظمی و خطر شیوع کروناویروس، معترضان فرانسوی تظاهرات‌های گسترده‌ای را برگزار کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات امروز در فرانسه، توجه افراد حامی جنبش «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» و همچنین حامیان اعتراضات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل فلوید که به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرد.

طبق این گزارش، خانواده ترائوره، استفاده بیش از حد نیروهای پلیس از خشونت را علت مرگ وی می‌دانند.

در پی قتل فجیع دوشنبه هفته گذشته فلوید به دست افسر پلیس مینیاپولیس، اعتراضات از این شهر ایالت مینه‌سوتا آغاز شد و هم‌اکنون در صدها شهر سراسر این کشور و حتی کشورهای دیگر گسترش یافته است و معترضان خشم خود را به خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا و اروپا ابراز می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول