اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمنی‌ها برای پایان اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند

کاربران یمنی و غیریمنی سه‌شنبه شب در اعتراض به نشست ریاض که با هدف جمع‌آوری کمک مالی به یمن برگزار شد، طی هشتگی، از عربستان سعودی خواستند بجای این گونه اقدامات، به محاصره ظالمانه یمن پایان دهد.

یمنی‌ها برای پایان اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یمنی‌ها با راه اندازی هشتگ «#ادعموا_الیمن_برفع_الحصار» (یمن را با لغو محاصره، حمایت کنید)، به زبان عربی و انگلیسی از نشست روز سه‌شنبه ریاض تحت عنوان نشست کشورهای کمک کننده به یمن انتقاد کردند.

کاربران یمنی و حتی غیر یمنی ساعتی پیش با راه انداختن این هشتگ در شبکه‌های ارتباط جمعی از جمله توییتر، خواستار پایان دادن به محاصره بیش از پنج سال یمن توسط ائتلاف سعودی و اماراتی شدند.

این کاربران تصاویر ویرانی و کشتار زنان و کودکان یمنی توسط ائتلاف متجاوز را منتشر کرده و عربستان سعودی را مسبب همه ویرانی و جنایت در یمن دانست.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور در واکنش به این نشست در توییتر نوشت: «کشورهای متجاوز با حملات وتحمیل محاصره [بر یمن] قبل از هر چیزی، از نظر اخلاقی و سیاسی باختند و با نشست حامیان مالی، مشخص شد که آن‌ها تحت نام یمن به دنبال گدایی هستند».

او گفت که کشورهای کمک کننده به یمن نباید از تبلیغات «جنایت‌کاران» حمایت می‌کردند. او نوشت: «به هر کشوری که تمایل به کمک به یمن دارد می‌گوییم با لغو محاصره و توقف حملات به یمن، به این کشور کمک کنند».

عموم کاربران نشست امروز ریاض را تلاشی از سوی عربستان سعودی و همچنین امارات برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها و شکست‌هایشان در یمن دانستند؛ به ویژه اینکه پنج سال از لشکر کشی این دو کشور به یمن می‌گذرد، ولی جز ویرانی و کشتار چیزی از اهداف اعلامی آن محقق نشده است. انصارالله یمن با سایر گروه‌ها و احزاب سیاسی موفق به تشکیل دولت نجات ملی شده و توان بازدارندگی خود را به عمق عربستان سعودی و امارات رسانده است.

برخی از کابران، آمار خسارت‌هایی که ائتلاف مذکور در یمن باعث شده را منتشر کردند. کاربری به نام احمد مطهر از تخریب ۱۵ فرودگاه و ۱۴ بندر و کشتار زنان و کودکان خبر داد. این گونه آمار در واکنش به آمار ادعایی امروز عربستان سعودی بود که مدعی است از سپتامبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار به یمن کمک کرده است.

 

شرایط در یمن جنگ زده به‌گونه‌ای است که سخنگوی وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) سه‌شنبه اعلام کرد که هر پنج دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه و بیماری واگیردار جان خود را از دست می‌دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول