اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دانشجویان بسیجی چشم و گوش دستگاه قضا باشند/پرونده منطقه آزاد اروند در حال رسیدگی است

مدیرکل دادگستری خوزستان گفت: تقاضای من از دانشجویان و بسیج دانشجویی این است که زبان و چشم و گوش ما باشید.

دانشجویان بسیجی چشم و گوش دستگاه قضا باشند/پرونده منطقه آزاد اروند در حال رسیدگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز نشست صمیمی نمایندگان بسیج دانشجویی خوزستان با حجت‌الاسلام مرادی رئیس دستگاه قضا در استان برگزار شد.

در این نشست ابتدا نمایندگان پایگاه‌های بسیج دانشجویی استان خوزستان، هر یک به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و سوالات خود پرداختند که عمده مسائل مطرح شده در خصوص پرونده‌های قضایی مطرح این روزهای استان و بحث نوع تعامل و ارتباط دانشجویان و بسیج دانشجویی با دستگاه قضا بود.

اما حجت‌الاسلام صادق مرادی مدیرکل دادگستری خوزستان در جمع‌بندی این جلسه، اظهار کرد: تقاضای من از بسیج دانشجویی این است که زبان و چشم و گوش ما باشید،
بسیاری از ظرفیت ما در دستگاه فضای استان، فعال نیست و استان ما با توجه به شرایط رفاهی استانی قاضی گریز است.

وی افزود: در این شرایط بسیج دانشجویی می‌تواند بسیار کمک ما باشد و انتظارم این است که شما عزیزان بسیاری از اخبار و مسائل را به ما ارجاع دهید و ما نیز تا جایی که بشود نتایج و اقدامات را منعکس می‌کنیم. البته گاهی ممکن است دوستان سوال داشته باشند که می‌توانند بپرسند و در حد توان پاسخ می‌دهیم .

مرادی گفت: نکته دیگر این است که شما در بسیج دانشجویی یک خوراک فکری می‌خواهید، من هم در این سن و سال و جایگاه به مشورت نیاز دارم، فرمایشات مقام معظم رهبری را مرتب ملکه ذهن کنید، نقد منصفانه کنید ، جاهل کسی است که یا افراط یا تقریط می‌کند، پس مدنظر باشد که حتی‌الامکان راهکار ارائه شود و نقدها با دقت انجام شود.

وی عنوان کرد: در خصوص ارتباط مستقیم با قوه قضائیه، تمامی دغدغه‌های ذهنی دوستان درباره دستگاه قضا، در یک شیوه نامه که در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ از سوی رئیس قوه قضائیه به استان‌ها ارسال شده، پاسخ داده شده است و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مدیرکل دادگستری خوزستان اظهار داشت: یکی از مطالبات شما عزیزان از نمایندگان مجلس، باز کردن برخی گره‌های قانونی باشد.

وی بیان کرد: در بحث قاچاق ، اگر ما به عنوان قوه قضائیه به دانه درشت‌ها پرداختیم، باقی مسائل نیز می‌تواند حل شود و این موضوع اولویت بیشتری نسبت به متخلفین ریزتر دارد.

مرادی گفت: دو پرونده در حال رسیدگی در منطقه آزاد اروند داریم که دارد در دادسرا بررسی ‌می‌شود و سازمان بازرسی نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای بحث سیل و برخی مسائل اجتماعی دیگر، پرونده‌هایی تشکیل شده که در حال رسیدگی هستند و قبول داریم که برخی مسئولان استان کم‌کاری می‌کنند اما توضیح دادم برخی دادگاه‌ها صلاحیت تشکیل‌شان در تهران است و جرائم مطروحه باید در مرکز دادرسی شوند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول