اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نخستین نرم‌افزار اندرویدی سرداران و فرماندهان گیلانی رونمایی شد

برای نخستین بار در استان گیلان اپلیکیشن زندگی‌نامه ۴۴ شهید و سردار گیلانی با محوریت عکس، فیلم، صوت و وصیت‌نامه ساخته شد.

نخستین نرم‌افزار اندرویدی سرداران و فرماندهان گیلانی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز از نخستین نرم‌افزار اندرویدی فرماندهان و سرداران شهید استان گیلان با عنوان (چلچراغ) در سالن اجتماعات کنگره هشت هزار شهید گیلان رونمایی شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار دربرگیری کامل و معرفی زندگی‌نامه ۴۴ شهید گیلان اعم از وصیت‌نامه، صوت، فیلم و عکس‌های مربوط به آن شهید است که بسیار می‌تواند برای شناساندن ویژگی شخصیتی شهیدان مثمر ثمر باشد.

شهدا و فرماندهان گیلانی در دوران دفاع مقدس به‌ویژه در عملیات کربلای ۵ نقش مؤثری در اداره و فرماندهی جنگ داشتند ولی هنوز ویژگی‌های این شهدا برای جوانان مغفول مانده است لذا مردم و به‌ویژه جوانان می‌توانند با ورود و استفاده از این نرم‌افزار به‌تمامی وصیت‌نامه شهدا دسترسی پیداکرده و با ویژگی‌های برجسته شهدا آشنا شوند.

مهم‌ترین سلاح مقابله با ترفند استکبار استفاده از سیره شهدا است

فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم رونمایی از اپلیکیشن چلچراغ با بیان اینکه شهدا با امام راحل (ره) ارتباط قلبی بسیار خوبی داشتند، اظهار کرد: بعد از عملیات رمضان بسیاری از جوانان این مرزوبوم شهید شدند و‌ فورا فرماندهان به دیدار امام خمینی (ره) رفته و نگرانی‌های خود را بازگو کردند ولی امام راحل (ره) فرمود پروردگار شهدا را انتخاب کرده است.

سردار محمد عبدالله پور شهیدان را بندگان خالص پروردگار معرفی کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از شهدا امام راحل (ره) را ندیدند ولی چنان دلباخته آن امام بزرگوار شده بودند که در جیب تک‌تک آنان عکس امام بوده و حتی جان خود را برای رضای پروردگار می‌دادند.

وی با اذعان به اینکه دغدغه تمامی شهدا به دنبال شاد کردن دل امام راحل (ره) بودند، افزود: تنها راه عاقبت‌به‌خیری و ادامه دادن راه شهدا را توجه به ولایت‌فقیه و اطاعات از ولی‌فقیه و مثل شهدا زندگی کردن است و در غیر این صورت هیچ موفقیتی در کشور حاصل نمی‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان مهم‌ترین سلاح مقابله با ترفند استکبار را استفاده از سیره شهدا معرفی کرد و تصریح کرد: فضای مجازی همان‌جایی است که مقام معظم رهبری تأکیددارند که باید در آن قوی شویم و اگرچه در بعضی مواقع مخرب است ولی در بسیاری از مواقع می‌تواند بسیار مفید و‌ مؤثر واقع شود زیرا مخاطب اصلی فضای مجازی جوانان بوده و باید سیره شهدا را در این فضا برای مردم بازگو کنیم.

عبدالله پور با اشاره به نقش مهم فضای مجازی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: مخاطب اصلی در فضای مجازی جوانان دهه هفتادی و هشتادی هستند لذا باید بتوانیم از فضای گسترده مجازی برای پیشرفت و پیشبرد اهداف و معرفی شهدا برای نسل‌های بعد و جهانیان نهایت استفاده را ببریم.

وی با اذعان به اینکه فرهنگ انقلاب و سیره شهدا در تمامی کشورهای آزادی‌خواه نفوذ پیداکرده است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب ملت‌های مسلمانان متوجه شدند که می‌توانند در مقابل استکبار ایستادگی کرده و در برابر آنان به پیروزی برسند که این امر نشان می‌دهد سیره شهدا سلاحی بسیار قوی و مؤثر است.

تلاش برای ساخت اپلیکیشن زندگی‌نامه هشت هزار شهید گیلانی

مسؤول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در این جلسه با اشاره به دلایل نام‌گذاری نام چلچراغ برای نرم‌افزار اندرویدی فرماندهان و شهدای گیلانی اظهار کرد: هدف ما از ساخت و انتخاب این نام معرفی ۴۰ شهید ارزنده استان گیلان به مردم و جوانان بوده و سعی کردیم در این نرم‌افزار شهدای تمامی اقشار را برای مردم بازگو کنیم.

سجاد ستوده با مهم‌ترین ویژگی نرم‌افزار اندرویدی را معرفی شهدای گیلانی برای جوانان و مردم دانست و گفت: در این اپلیکیشن تمامی وصیت‌نامه، زندگی‌نامه، صوت و‌ فیلم و عکس‌های ۴۴ شهدی گیلان را بارگذاری شده است تا از این طریق بتوانیم ویژگی‌های برجسته شهدا را برای مردم معرفی کنیم.

وی تهیه چنین نرم‌افزاری در استان و حتی کشور بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: مردم در فاز اول این اپلیکیشن می‌توانند به‌صورت رایگان از این برنامه استفاده و با شهدای گران‌قدر خود آشنا شوند زیرا بسیاری از این ویژگی‌ها برای مردم مغفول مانده است.

مسؤول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی و جمع‌آوری مدارک و زندگی‌نامه شهدا افزود: هدف ما تهیه زندگی‌نامه کامل و جامع هشت هزار شهید گیلانی است تا از این طریق بتوانیم تمامی این مدارک ازجمله فیلم، صوت، عکس و وصیت‌نامه را در قالب یک اپلیکیشن بزرگ گردهم آورده و در اختیار مردم و جوانان قرار دهیم زیرا گیلان دارای فرماندهان بسیار ارزشمندی است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از نخستین نرم‌افزار موبایلی شهدا‌ و فرماندهان گیلانی رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول