اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امام خمینی (ره) روحیه اعتماد به مردم و توان داخل را احیا کرد

کارشناس سیاسی تاجیک گفت: نقش امام خمینی(ره) در ایجاد اعتماد و باور به توان و نیروی مردم بسیار استثنایی بود و لازم است به این موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.

امام خمینی (ره) روحیه اعتماد به مردم و توان داخل را احیا کرد

«ذوالفقار اسماعیلیان» روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی تاجیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) از آغاز حرکت خویش در راه انقلاب تا آخرین لحظات حیات پربرکتشان بر اراده و توانایی‌های مردم ایران اعتماد و اتکا داشتند و بر مبنا قرار دادن این اصل تاکید می‌کردند.

وی افزود: به این دلیل بود که برخلاف سایر شخصیت‌های سیاسی اسلامی جهان در بیانات امام به وفور واژه های نظیر قانون اساسی، همه پرسی، انتخابات، جمهوریت، رای مردم، حقوق زنان و... به چشم آید که حاکی از تسلط کامل ایشان بر ادبیات سیاسی جهان بود.

اسماعیلیان ادامه داد: امام طی یک دهه حیات خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر امور کشور مدیریت حکیمانه داشتند و با تدابیر دقیقی که اندیشیدند، جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران را با موفقیت اداره کردند.

مکتب امام دستاوردهای امروز ایران در زمینه‌های مختلف را  فراهم کرده و ادامه این مسیر فرصت‌های استثنایی برای جمهوری اسلامی فراهم خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی تاجیک خاطرنشان کرد: در خصوص شخصیت دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی امام مطالب بسیار زیادی منتشر شده و بیشتر مخاطبان در کشورهای مختلف دنیا با آن آشنایی دارند. به اعتقاد من نقش امام در ایجاد اعتماد و باور به توان و نیروی ایرانیان بسیار استثنایی بود که لازم است به این بعد موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.

اسماعیلیان گفت: امام خمینی (ره) به عنوان معمار و رهبر انقلاب اسلامی نه تنها دارای نظریه و اندیشه‌های اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود بلکه نسبت به موضوع اقتصاد ملی نیز دیدگاه‌های دقیقی داشت که تحقق آنها موجب تحکیم و استقامت ایران نوین در برابر هر گونه شرایط تحمیل شده از خارج شده است.

وی ادامه داد: امام با توجه به فشارهای بی‌شمار سیاسی و اقتصادی علیه ایران در پی پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تحمیل جنگ 8 ساله، دستیابی به استقلال اقتصادی را گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانستند. بنابراین اقدامات دشمنان انقلاب و به خصوص محاصره اقتصادی ایران را در نهایت به نفع کشور دانستند و حتی آن را هدیه‌ای برای ایران تعریف کردند، زیرا از این به بعد در تامین مایحتاج خویش امیدی به خارجی‌ها نخواهند داشت و خود به دنبال تهیه آن خواهند بود.

وی  اظهار داشت: طی بیش از 4 دهه مبنای برنامه‌ها و اقدامات اقتصادی ایران قرار گرفتن این نگاه حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی در حقیقت باعث عزت و سربلندی و بیمه شدن ایران در همه عرصه‌ها شد. البته پیمودن این راه پر پیچ و خم و خطرناک در توان ملت‌هایی است که ظرفیت تحمل سختی‌ها و محرومیت‌های را که دشمنان فراهم می‌کنند، داشته باشند. خوشبختانه ملت ایران از این امتحان سخت تاریخ با سربلندی بیرون آمد و امروز به اعتراف عام و خاص، جزء انگشت شمار کشورهای است که دارای استقلال واقعی است.

اسماعیلیان ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای جهان در بحث استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج به ایران به عنوان الگو نگاه می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که فقط با اتکا به نیروهای داخلی و تقویت حس اعتماد به نفس و حمایت از دانش ملی می‌توان به هدف دست پیدا کرد. اگر چنین استراتژی دقیقی دنبال نمی‌شد مقاومت در برابر 4 دهه فشار و تحریم‌ها کاری غیرواقعی بود، چه برسد به رشد و توسعه بالای ملی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی.

این کارشناس سیاسی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود ثابت کرد که ملت با وحدت و همبستگی می‌تواند مسیری را که برایش دیگران تعیین کرده‌اند تغییر دهد و شاهراه توسعه مستقل و با عزت خود را انتخاب و دست قدرت‌های خودکامه را برای همیشه کوتاه کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول