اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان از مرز ۳۰ هزار هکتار گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت :از بهمن ماه سال گذشته تا کنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در جنوب کرمان صورت گرفته است.

مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان از مرز ۳۰ هزار هکتار گذشت

  به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،  برخوری در سفر به منطقه جازموریان و بازدید از روند مبارزه با ملخ‌های پروازی گفت:  از ۳ خرداد ماه دسته‌های ملخ‌های پروازی از استان‌های همجوار وارد جنوب کرمان شده‌اند و با توجه به اینکه ریزش این ملخ‌ها در اطراف روستاهاست، لذا مبارزه بیشتر شب هنگام و با استفاده از سمپاش‌های تراکتوری یکصد لیتری و زنبه‌ای صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۲۵ دستگاه انواع سمپاش‌های تراکتوری و ۱۵ دستگاه سمپاش یکصد لیتری و زنبه‌ای در حاشیه روستاها و در دشت جازموریان سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی عملیات مبارزه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان‌های قلعه‌گنج با  ۱۹ هزار هکتار و رودبار با ۱۱ هزار و 500 هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در این منطقه به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروری‌ست گفت: تاکنون دیده‌بانی در سطح ۹۳۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار عملیات ردیابی و پایش انجام گیرد.

وی افزود: پایش و ردیابی ملخ صحرایی مهاجر در تمامی شهرستان‌های  منطقه کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی منطقه وارد نشده است.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول