فرزاد صدیق زاده، مدیر فروش تهران فوکا که نمایندگی فوجی فیلم در ایران است، درباره آخرین وضعیت بازار دوربینهای عکاسی در ایران به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: کرونا روی فروش بسیاری از مشاغل تأثیر داشت، اما خوشبختانه ما از آن چندان متأثر نشدیم، چون از چند سال قبل فروش اینترنتی را راهاندازی کرده بودیم، بنابراین از پنجمین روز سال جدید سر کار بودیم.
وی افزود: ما دو نوع کالا داریم؛ دوربینهای دیجیتال و دوربینهای چاپ سریع که مصرف خانگی دارد و طبیعتاً فروش آن کاهش داشته است. اما درباره دوربینهای دیجیتال، چون مشتریان محدودتری دارد، کرونا روی فروش آن تأثیر چندانی نگذاشته است. البته ما سهم کمتری نسبت به کانن و نیکون داریم اما همچنان نماینده رسمی فوجی هستیم و به همین دلیل اگر مشکلات تخصیص ارز نیمایی نباشد، طبق روال سابق واردات لازم را ـ از دستگاههای ماموگرافی و سونوگرافی تا دوربین دیجیتال ـ انجام میدهیم.
صدیق زاده افزود: تحولات دنیا به سمتی است که برخی مشاغل نظیر خردهفروشها کمکم هضم میشوند، مثلاً در صنف ما چه نیازی است که چندین مغازه فروش دوربین عکاسی کنار هم قرار داشته باشند و یک کالا را بفروشند؟ باید به سمت تولید رفت، نه فروشندگی و واسطهگری.
وی تصریح کرد: اقتصاد تا یک جایی مبتنی بر واسطهگری است، الان سایتهای فروش آنلاین جای خردهفروشیها تا حدودی گرفتهاند، بنابراین باید این هزینه و انرژی در یک جای مفید سرمایهگذاری شود، وگرنه به کمفروشی و تقلب منجر میشود تا بتواند همچنان به حیات ادامه دهد.
انتهای پیام/