علی فیروزی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع اخذ هزینه برای مالیات نقل و انتقال املاک در دفاتر ثبت اسناد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر متوجه شدیم، برخی سردفتران بابت مالیات نقل و انتقال املاک از مردم هزینه دریافت میکنند.
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در گذشته این گونه بود که متقاضیان از سازمان امور مالیاتی استعلام مالیاتی را دریافت کرده و کارهای خود را انجام میدادند، اما در حال حاضر دفترداران مالیات نقل و انتقال املاک را انجام داده و مفاصاحساب میدهند.
وی افزود: براساس استعلامی که از سوی سازمان ثبت اسناد و سازمان مالیاتی شده تا به امروز تعرفهای برای مالیات نقل و انتقال املاک تعیین نشده است، اما بررسیها نشان میدهد، برخی سردفتران از مردم بابت این خدمت پول میگیرند.
فیروزی تاکید کرد: البته موضوع این نیست که هزینه گرفته نشود، بلکه هنوز تعرفهای تعریف نشده که از مردم مطالبه پول کنند و هر موقع هزینه آن تعیین شد نسبت به اخذ آن اقدام کنند.
انتهای پیام/ب