اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمبود امکانات اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

امام جمعه کهگیلویه گفت: با توجه به گستردگی آتش سوزی جنگل‌ها کمبود امکانات اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

کمبود امکانات اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در حاشیه سرکشی از عملیات اطفای حریق کوه خائیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این حادثه در مرز مشترک دو استان روی داده و می‌طلبید از همان ابتدا مسؤولان استان همجوار با احساس مسؤولیت وارد عمل شوند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت) گفت: اگر مسؤولان خوزستان نمی‌خواستند مدیریت کنند باید زودتر به ما اطلاع می‌دادند تا در شهرستان سریع تصمیم‌گیری می‌شد و اگر قصد مدیریت داشتند نباید تعلل صورت می‌گرفت.

وحدانی‌فر از ابتدای وقوع حادثه مداوم در منطقه حضور دارد و از نزدیک مدیریت حادثه را رصد می‌کند، در خصوص تلاش مسؤولان برای مهار آتش‌سوزی افزود: از شروع آتش سوزی مسؤولان استانی، شهرستان و کشور وارد عمل شدند و اقدامات و پیگیری‌های خوبی انجام گرفت.

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه گفت: امکان پیاده‌روی نیروی مردمی برای صعود به کوه وجود ندارد با این حال بسیاری از نیروها مسیر رسیدن به محل آتش‌سوزی را چهار ساعت پیاده طی کردند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات سپاه پاسداران، ارتش، هلال احمر و شرکت نفت برای اعزام بالگردها به منطقه تصریح کرد:  با تلاش همه جانبه آتش در یک مرحله مهار شده بود اما به علت وزش باد در نقاطی دوباره شعله‌ور شد.

وحدانی‌فر افزود: مسؤولان پای کارند نیروهای مردمی خودجوش و داوطلبانه به دل آتش می‌زنند و کار به صورت جهادی در حال انجام است.

وی با اشاره به حضور مستمر استاندار، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در منطقه گفت:  کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق در استان نگران کننده است.

وحدانی‌فر ادامه داد: تسریع در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها نیازمند حداقل یک فروند بالگرد اطفای حریق است که متأسفانه در استان وجود ندارد و بنده این موضوع را با معاون سازمان محیط زیست در میان گذاشتم.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول