اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | تجمع حمایت از «جورج فلوید» در آمریکا به «لندن» کشیده شد

برخی ساکنان پایتخت انگلیس با تجمع در یکی از میادین معروف این شهرهمبستگی خود با سیاه پوست به تازه کشته شده از سوی مامور پلیس در یکی از شهرهای آمریکا را به نمایش گذاشتند.

فیلم | تجمع حمایت از «جورج فلوید» در آمریکا به «لندن» کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری تجمعاتی در«لندن» پایتخت انگلیس برای ابراز همبستگی با «جورج فلوید» سیاه پوست کشته شده از سوی یک مامور پلیس سفید پوست در آمریکا در شهر «مینیاپولیس» حکایت دارد.   

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی در یکشنبه بعد از ظهر معترضانی به ویژه از گروه «بلک لایوز متر» مشاهده شدند که با استقرار در میدان «ترافالگار» یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میادین ‌لندن فریاد می‌زدند، «نمی‌توانم نفس بکشم.»

در فیلم‌های دیگر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی که سیاه پوستان ساکن لندن نیز در آن حضور داشتند برخی  با صدا زدن نام جورج فلوید فریاد می‌زدند، «کشتن ما را متوقف کنید».

دوشنبه گذشته یک افسر پلیس، جورج فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

 به دنبال این حادثه تلخ در بسیاری از شهرهای آمریکا تظاهرات رخ داد و زدوخوردهای شدیدی بین مردم و نیروهای پلیس رخ داد. در برخی از شهرهای آمریکا نیز وضعیت اضطراری اعلام شد. دادستان کل آمریکا با جرم خواندن مشارکت شهروندان ایالت‌های مختلف ایالات متحده در تجمعات اعتراضی، تظاهرات شب‌های اخیر را به گروه های تندرو نسبت داد. (جزئیات بیشتر).

 

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول