اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صفر تا صد بیمه روستائیان از زبان رئیس صندوق بیمه روستایی

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان چهارمحال و بختیاری، در خصوص شرایط استفاده از بازنشستگی و همچنین شرایط تحت پوشش قرار گرفتن روستائیان، عشایر و کشاورزان توضیح داد.

صفر تا صد بیمه روستائیان از زبان رئیس صندوق بیمه روستایی

جعفر شاهبندری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرکرد با اشاره به بحث بازنشستگی و بیمه بازنشستگان گفت: وقتی صحبت از بیمه تامین اجتماعی می‌شود، بحث درمان، بازنشستگی و صندوق بیمه مطرح می‌شود.

وی توضیح داد: بسته بیمه سلامت در بیمه روستاییان و عشایر عملا در اجرا، وجود ندارد  بلکه بحث درمان به بیمه خدمات تامین اجتماعی مربوط می‌شود.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیمه‌شدگان حداقل باید 15 سال سابقه و ٦٥ سال سن داشته باشند تا بتوانند از بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

شاهبندری با اشاره به بحث بازنشستگی با ١٥ سال سابقه بیمه و مستمری از کار افتادگی خاطرنشان کرد: افرادی که به سن ٦٥ سال رسیدند و ١٥ سال سابقه بیمه داشتند، بازنشسته می‌شوند؛ همچنین افراد از کار افتاده، مدارک خود را به کمیسیون پزشکی ارائه می‌دهند و از همان روزی که کمیسیون رای مثبت دهد، فرد مستمری‌بگیر می‌شود.

وی حداقل سن را برای عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر ١٨ سال اعلام کرد و افزود: همه کسانی که در شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر هستند، می‌توانند از صندوق بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رانندگان حمل بار و مسافر در شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر یک کارت شارژ دارند و می‌توانند از مزایای آن با همان مبالغ بیمه‌ای که پرداخت کردند، استفاده کنند.

شاهبندری تصریح کرد: استان ما در آذر ماه سال گذشته رتبه اول کشوری را در جذب بیمه شده و رتبه ٢ و ٣ در بحث تمدید بیمه‌شده کسب کرده و بیش از ٦٦ هزار نفر جامعه هدف در شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند.

وی اضافه کرد: ما رانندگان بالای ٤٥ سال را برای چک‌آپ بدن نزد پزشک می‌فرستیم و بقیه افراد از طریق خوداظهاری می‌توانند مراحل بیمه را طی کنند.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ما هیچ محدودیتی را برای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر نداریم و بیمه آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/68031/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول