اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ترامپ زمان برگزاری اجلاس G7 را چند ماه به تاخیر انداخت/گروه G7 تاریخ گذشته است

دونالد ترامپ، اعلام کرد که برگزاری اجلاس گروه 7 را که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود به چند ماه دیگر موکول کرده است.

ترامپ زمان برگزاری اجلاس G7 را چند ماه به تاخیر انداخت/گروه G7 تاریخ گذشته است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که تصمیم گرفته برگزاری اجلاس گروه G7 را که قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود به ماه سپتامبر یا دیرتر موکول کرده است.

ترامپ همچنین گفت که در حال اضافه کردن برخی کشورها به لیست مدعوین به این اجلاس است که از جمله کشورهایی که قرار است دعوت شوند،‌استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند هستند.

وی که در حال بازگشت از فلوریدا به واشنگتن بود، ‌گفت: گروه G7 با ساختار کنونی بسیار قدیمی و تاریخ گذشته است.

ترامپ افزود: من اجلاس G7 را به تعویق می‌اندازم چرا که فکر می‌کنم که این اجلاس نمی‌تواند در شرایط کنونی آنچه که در جهان در حال روی دادن است را به نمایش بگذارد. 

هنوز مشخص نیست که تصمیم ترامپ برای دعوت از کشورهای دیگر برای شرکت در اجلاس این گروه به معنای عضو کردن دائم آنها در این گروه است یا به صورت موقت از آنها دعوت می‌شود.

دونالد ترامپ، بارها پیشنهاد کرده است که با توجه به نقش مهم مسکو در جهان،‌روسیه به این گروه اضافه شود.

در سال 2014 و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، به خاطر اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود این کشور از گروه G8 اخراج شد.

با توجه به آنکه روسیه همچنان مصر به نگه داشتن شبه جزیره کریمه است دیگر اعضای گروه G7 درخواست ترامپ برای پیوستن روسیه را رد کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید: ترامپ خواستار گفت‌وگوی کشورها درباره چین در نشست پیش رو است. 

ترامپ بارها چین را مسئول شیوع کرونا در جهان دانسته است. 

ترامپ خواستار برگزاری این اجلاس به صورت حضوری است و فرانسه از این پیشنهاد دفاع کرده اما دیگر اعضا نظیر کانادا معتقدند که هنوز مخاطرات جدی علیه سلامت شرکت‌ کنندگان در سایه شیوع ویروس کرونا برای برگزار کردن این اجلاس وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول