اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مذاکرات بی نتیجه عناصر همسو با امارات با مقامات سعودی

یک مسئول یمنی گفت که گفت‌و‌گوهای شورای انتقالی جنوب با مقامات سعودی تا کنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

مذاکرات بی نتیجه عناصر همسو با امارات با مقامات سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع یمنی از بی نتیجه بودن گفت‌و‌گوهای ده روزه در شهر جده عربستان میان هیأتی از شورای انتقالی جنوب با مقامات سعودی جهت کاهش تنش‌ها در جنوب یمن خبر داد.

او به وبگاه عربی۲۱ گفت که این هیأت، ده روز پیش به دعوت مقامات سعودی پیش وارد جده شد تا در خصوص توقف درگیری‌ها در اطراف شهر «زنجبار» (مرکز استان ابین در جنوب یمن) و بازگشت به توافق ریاض که سال گذشته به امضا رسید، گفت‌و‌گو کند.

وی بدون ذکر نام خود گفت که مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته و همزمان نیروهای همسو با دولت مستعفی (هم‌پیمان ریاض) و شورای انتقالی (هم‌پیمان ابوظبی) اقدام به افزایش نیروهای خود در اطراف شهر «زنجبار» کرده‌اند.

در این خصوص «عیدروس الزبیدی» سرپرست هیأت شورای انتقالی اجرای توافق ریاض طبق ساز و کار مورد نظر عربستان سعودی را نپذیرفته و شرط کرده است که پیش از اجرای بندهای امنیتی و نظامی، بند سیاسی اجرا شود.

شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را با خود به همراه دارد، در ششم اردیبهشت ماه در استان‌های جنوبی یمن اعلام خودمختاری کرد. شبه‌نظامیان این شورا از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی شده‌اند که نهایتا طرفین در آبان ماه سال گذشته توافقی را در ریاض به امضاء رساندند که تا کنون هیچ کدام از بندهای آن اجرایی نشده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول