اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

کشف موزائیک هایی متعلق به روم باستان در ایتالیا

متخصصان می گویند گنج باستانی دست نخورده در نزدیکی ورونا مربوط به قرن 3 میلادی است.

کشف موزائیک هایی متعلق به روم باستان در ایتالیا

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، یک پارچه موزائیک مربوط به دوره روم باستان کاملاً سالم در نزدیکی شهر ورونا در شمال ایتالیا کشف شد.

 

باستان شناسان از این کشف شگفت زده شدند زیرا تقریباً یک قرن پس از آنکه بقایای یک ویلا متعلق به قرن سوم میلادی پیدا شد، این گنجینه در یک منطقه تپه ای در حومه شمالی شهر «نگرار دی والپولیسلا» کشف شد.

پس از کشف سال ۱۹۲۲، این سایت متروک مانده بود تا اینکه تابستان گذشته تیمی از سرپرستی باستان شناسی، هنرهای زیبا و چشم انداز ورونا، حفاری این منطقه را ازسر گرفتند.

 

کار حفاری در ماه‌های اخیز بخاطر شیوع کرونا تعطیل شد تا اینکه همین هفته با شروع مجدد کار، موزائیک‌ها چند متر زیر سطح زمین کشف شدند.

 

مقامات «نگرار دی والپولیسلا» در صفحه فیس بوک این شهر نوشتند: پس از چندین دهه تلاش ناکام، بخشی از کف و پی ساختمان ویلای روم واقع در شمال ورونا توسط دانشمندان کشف شده است. حالا مسولان مربوطه در حال ارتباط و هماهنگی با مالکان و شهرداری منطقه هستند تا مناسب‌ترین روش برای بیرون کشیدن این گنج که زیر پاهای ما بوده و به نمایش گذاشتن آن برای مردم، هستند.

 

سنگ فرش‌هایی با قدمت ۲۰۰۰ سال نیز پس از باز شدن یک دریچه چاله در مقابل معبد(Pantheon) در رم هنگام تعطیلی‌های کرونایی کشف شد.

 

هفت تخته سنگ تراورتن ۲.۵ متری زیر «پیاتزا دلا روتوندا»(Piazza della Rotonda) کشف شد.

 

به دنبال بازگشایی پارک باستانی پمپئی در روز سه‌شنبه، سایت‌های فرهنگی و باستانی ایتالیا به آرامی بعد از پاندمی کرونا در حال بازگشایی هستند. این پارک با اقدامات امنیتی موجود، از جمله چک کردن دما بدن بازدید کنندگان، بازگشایی شده و قیمت ورودی نیز به ۵ یورو کاهش یافته است.

 

«Colosseum» آمفی تئاتر معروف باستانی ایتالیا نیز در تاریخ 1 ژوئن بازگشایی می شود و بازدید کنندگان موظف به خرید بلیط بصورت آنلاین، پوشیدن ماسک صورت و چک شدن دمای بدن قبل از ورود می شوند.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول