اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مصوبه معافیت بیمه خبرنگاران به تامین اجتماعی نرسید/ خبرنگاران همچنان بلاتکلیف

با وجود اینکه تنها ۲۰ روز از فصل بهار باقیست، مصوبه معافیت فصل بهار بیمه خبرنگاران هنوز به تامین اجتماعی نرسیده و خبرنگاران بلاتکلیف‌اند.

مصوبه معافیت بیمه خبرنگاران به تامین اجتماعی نرسید/ خبرنگاران همچنان بلاتکلیف

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پس از اینکه برای بسیاری از مشاغل حمایت‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شد، صندوق اعتباری هنر که بیمه نویسندگان و هنرمندان را پوشش می‌دهد، معافیت بیمه پرداختی سه ماهه بهار این قشر را اعلام کرد.

بر همین اساس بسیاری از هنرمندان و نویسندگان که خبرنگاران را نیز شامل می‌شود طبق اعلام این خبر دیگر دنبال دریافت فیش واریزی بیمه نرفتند، اما وقتی برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه خود به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردند، با مسئله دیگری مواجه شدند و گویا تامین اجتماعی در جریان این خبر نبود.

خبرنگاران و هنرمندان در مراجعه با تامین اجتماعی، کارگزاری بیمه به آنها گفته که چنین چیزی صحت ندارد و به آنها این مورد ابلاغ نشده است.

حالا در آخرین ماه فصل بهار هستیم و هنوز ابلاغ معافیت بیمه به تامین اجتماعی نرسیده است، اما مسئله مهم این است که اگر این موضوع اجرایی نشود به علت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه خبرنگاران و نویسندگان و هنرمندان لغو می‌شود.

بر این اساس چندین بار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تماس گرفتیم اما پاسخ ندادند، بنابراین با مسوول صندوق اعتباری هنر در همدان صحبت کردیم که گفت: ما نیز در همین حد اطلاع داریم و اهالی هنر را فعلاً به صبر دعوت می‌کنم.

حبیبی بیان کرد: تاکنون فقط در حد همین خبر و ابلاغ از وزارت ارشاد اطلاع کسب کرده‌ایم و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا مشکل برطرف شود.

در استان همدان یک‌هزار و ۱۸۲ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۷۰۲ نفر زیر پوشش بیمه هستند.

۱۳۲ نفر از اعضای صندوق را روزنامه‌نگاران، ۶۹۸ نفر را هنرمندان و ۸۴ نفر را نیز نویسندگان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول