اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جاده میشان به هیچ وجه تخریب نشده است/ ضرورت ایجاد جاده کوهستانی در میشان

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه جاده میشان به هیچ وجه تخریب نشده است گفت: وجود جاده میشان برای مواقع بحرانی و امداد و نجات ضروری است.

جاده میشان به هیچ وجه تخریب نشده است/ ضرورت ایجاد جاده کوهستانی در میشان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از جاده میشان که توسط دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه با لودر تسطیح شده بود اظهار کرد: مدیرعامل دهکده توریستی گنجنامه معتقد است که جاده‌ای ساخته نشده و می‌بینیم که  اینجا تابلو هم دارد که نوشته «ورود وسیله نقلیه ممنوع».

وی ادامه داد: در ساخت تله‌کابین گنجنامه همدان راه دسترسی مستقل ایجاد نشده است در حالی که در برخی تله‌کابین‌های کشور معمولا راهی برای مقصد نهایی ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه هدف مدیرعامل دهکده ایجاد رگلاژ و تسطیح بوده و نیازی به مجوز نداشته است افزود: طبیعت همواره از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه طبیعت منطقه الوند و میشان که برند گردشگری استان و غرب کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سال گذشته طی اجرای یک برنامه زنده‌ در میشان، مشکلی پیش آمد که ۱۵۰ نفر از گردشگران دچار مشکل شدند و ماشین‌های ویژه هلال احمر از همین مسیر اقدام و موضوع را حل کردند و وجود یک مسیر جاده‌ای برای کوهستان ضروری است.

افشاری با تاکید بر اینکه اگر خاک جاده دچار شستگی شده باید تسطیح شود خاطرنشان کرد: به طور میانگین هفتگی در اینجا گزارش حوادثی می‌شود که وجود این مسیر آن هم آماده لازم است.

وی یادآور شد: تصور کنید حادثه‌ای ایجاد شده که به دلیل عدم دسترسی به پایین یک انسان جان خود را از دست بدهد، چه کسی پاسخگو خواهد بود، بنابراین وجود یک راه ایمن همواره ضروری است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه ایجاد پایگاه هوایی در این موارد جواب نمی‌دهد خطاب به رسانه‌ها گفت: در رگلاژی که تله‌کابین در این مسیر انجام داده کوهستان خراب نشده و موضوع را از آنچه هست، بزرگ نکنید.

وی  با بیان اینکه خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند و مدیران نباید از مطالبات آنها ناراحت باشند تصریح کرد: دستگاه تخصصی در این زمینه که اداره کل منابع طبیعی است، پیگیر میزان خسارت به طبیعت خواهد بود.

افشاری تصریح کرد: اینجا کوهستان بکر دست نخورده نیست، بلکه تاسیسات گردشگری مورد ابلاغ عمومی است و باید بین اقتصاد، طبیعت و جان انسان‌ها همه را یکجا دید.

وی به عدم تطابق واقعی بودن پرداختن به موضوع در فضای رسانه‌ای و واقعیت اشاره کرد و گفت: برای رگلاژ نیز تله‌کابین باید مجوز می‌گرفت و اشتباهی مرتکب شده است اما در جاهای دیگری نیز مشکل زیست‌محیطی وجود دارد که رسانه‌ها باید توجه کنند.

وجود جاده کوهستانی برای امداد و نجات ضروری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز حساسیت رسانه‌ها را قابل ستایش دانست و اظهار کرد: در هر امری ابتدا باید به جان انسان‌ها حساس بود زیرا اگر به دین اسلام نیز رجوع کنیم نجات یک انسان را برابر با نجات همه انسان‌ها می‌‌داند.

علی سنجربیگی بیان کرد: در مواقعی میدان میشان شاهد حضور صدها نفر با تله‌کابین یا به صورت پیاده است که به کرات شاهد حوادثی بوده و هستیم بنابراین ایجاد راه دسترسی برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه در حوادث زمان طلایی اهمیت دارد افزود: ما باید مصدوم را در زمان طلایی از کوه به پایین برسانیم بنابراین راه دسترسی از ملزومات کوهستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه باید به احتمال خرابی تله‌کابین نیز توجه کرد افزود: افرادی با بیماری قلبی و ریوی در نبود تله‌کابین نیز باید فکری کرد.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این مواقع باید از اورژانس هوایی استفاده شود افزود: اورژانس هوایی برای افراد زیاد جواب نمی‌دهد زیرا هلی‌کوپتر در هر جایی نمی‌تواند بنشیند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول