اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت های ایام کرونایی قرارگاه تبلیغی عمار/ توزیع 6000 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

مدیرکل قرارگاه تبلیغی عمار فارس با اشاره به فعالیت های قرارگاه تبلیغی عمار، گفت: تاکنون بیش از 6000 بسته معیشتی به همت خیرین تهیه شده که توسط طلاب قرارگاه تبلیغی عمار بسته بندی و میان نیازمندان توزیع شده است.

فعالیت های ایام کرونایی قرارگاه تبلیغی عمار/ توزیع 6000 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شوک اقتصادی شیوع ویروس کرونا در روزهای پایان سال قبل، منجر به‌کاهش فروش بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای مرتبط شد همچنین اوضاع نیازمندان و اقشار آسیب پذیر نیز به شدت وخیم شد.

در حالی که دولت برنامه هایی را مانند واریز وام یک میلیونی در دستور کار قرار داده بود اما همچنان مشکل اقتصادی و معیشتی مردم پابرجا بود، در این بین مقام معظم رهبری موضوع همدلی و مواسات را به میان آوردند که کمک بزرگی از سوی خیرین در این بحث شد.

پای کار آمدن خیرین و همراهی مردم کار عظیمی را از روی دوش دولت در این بخش برداشت، به طوری که فقط در استان فارس طبق گفته سردار بوعلی جانشین فرمانده سپاه فجر بیش از 800 هزار بسته معیشتی تاکنون توزیع شده است.

علاوه بر این فعالیت هاطلاب و علمای استان فارس هم بیکار ننشسته و کمر همت رو بسته اند تا پایان کرونا در کنار مردم باشند، از این رو به بخشی از فعالیت های علما و طلاب حوزه علمیه می پردازیم.

سرکشی از بازار و کسبه توسط آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و ضدعفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی ومعیشتی توسط آیت الله حدائق بخشی از فعالیت های علمای شاخص استان به شمار می رود، البته فعالیت ائمه جمعه در سطح استان نیز قابل تقدیر است. 

در راستای فعالیت های طلاب در استان فارس نیز خبرنگار فارس با حجت الاسلام  حمید رضا حدائق مدیرکل قرارگاه تبلیغی عمار فارس به گفت و گو نشسته است.

فارس: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مواسات چه فعالیت هایی توسط طلاب انجام شده است؟

با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا موجب بیکاری بسیاری از افراد کم درآمد جامعه شد، مقام معظم رهبری نیز موضوع مواسات و همدلی را مطرح کردند، به همین دلیل طلاب قرارگاه تبلیغی عمار اقدام به بسته بندی و توزیع 6000هزار بسته معیشتی که از سوی خیرین تهیه شده بودند کردند.

طلاب قرارگاه تبلیغی عمار منصوریه فعالیت های بسیاری در راستای کمک های مومنانه انجام داده اند که توزیع این 6 هزار بسته معیشتی بخشی از آنان به شمار می رود، همچنین شناسایی خانواده های نیازمند و آسیب دیده و بیماری کرونایی بر عهده طلاب این قرارگاه است که به خوبی انجام شده است

فارس: تاکنون چه مقدار توزیع غذای گرم میان نیازندان را داشته اید؟

تاکنون به همت خیرین محترم بیش از 2000 دست غذای گرم طبخ و تهیه شده است که توسط طلاب قرارگاه تبلیغی عمار بسته بندی و بین نیازمندان مناطق محروم استان فارس و حاشیه شهر شیراز توزیع شده است.

فارس: چه مقدار توزیع بسته های معیشتی انجام شده است؟ 

همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا در فارس به همت خیرین عزیز و مرکزیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) 6000 بسته معیشتی تهیه شده که توسط طلاب قرارگاه عمار منصوریه بسته بندی و میان نیازمندان توزیع شده است.

فارس: چه فعالیت هایی در بخش سلامت و ضدعفونی معابر در ایام کرونایی داشته اید؟

طلاب قرارگاه تبلیغی منصوریه در ایام کرونایی به بیش از 10 گروه تقسیم شدند که در هر شب به صورت جداگانه معابر، منازل، مساجد، حسینه ها و مناطق آسب پذیر را ضدعفونی می کردند و همچنین به همت خیرین تعداد1000 بسته بهداشتی(ماسک،دستکش،بروشور،ریکا،تاید،صابون مایع) تهیه وبین مناطق محروم وکم برخوردار شهر شیراز توزیع گردید.

طلاب قرارگاه تبلیغی منصوریه به مناسبت های مختلف مانند نیمه شعبان، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر اقدام به فعالیت های گوناگون جهادی از جمله توزیع بسته معیشتی، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نان می کنند که در واقع به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) توزیع نان به تعداد 1000 عدد انجام شد.

رسیدگی به ایتام که ائمه معصومین علیهم السلام تاکید ویژه ای بر روی این موضوع دارند از دیگر فعالیت های قرارگاه تبلیغی است که تاکنون 500 بسته معیشتی ویژه ایتام در مناطق محروم نیز توزیع شده است.

فارس: یکی از کارهایی که وظایف اصلی طلاب است موضوع تبلیغ است آیا در ایام تعطیلی به این موضوع هم پرداخته اید؟

برگزاری کلاس ها و جلسات حلقه معرفت کانون های فرهنگی تحت پوشش قرارگاه عمار در فضای مجازی توسط طلاب وسخنرانی مسئول محترم حوزه منصوریه شرح دعاهای روز های ماه رمضان ومباحث اخلاق در قرآن وشرح خطبه شعبانیه رسول مکرم اسلام پیرامون شیوه نامه استفاده بهتر از ماه رمضان توسط اینجانب از دیگر فعالیت هایی بود که در این ایام انجام شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول