اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تلاطم قیمت انواع میوه در بازار قزوین/ معرفی شربت‌هایی جهت رفع گرمازدگی و عطش

تلاطم قیمت کالاها در بازار قزوین به‌راحتی مشهود است و این قیمت‌ها نه‌تنها در بازار کالاهایی نظیر طلا، مسکن و خودرو، بلکه در بازار کالاهای خوراکی و مهم نظیر انواع میوه‌جات نیز به چشم می‌خورد.

تلاطم قیمت انواع میوه در بازار قزوین/ معرفی شربت‌هایی جهت رفع گرمازدگی و عطش

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالاهای اساسی موجود در بازار سنتی قزوین می‌پردازد و بیان می‌کند که کدام کالاها نسبت به هفته‌های گذشته گران‌تر شده، کدام‌یک ارزان‌تر شده و کدام‌‌یک دارای ثبات قیمت بوده‌اند.

گوشت مرغ این هفته در بازار قزوین با قیمت هر کیلو 13 هزار و 350 تومان به‌فروش رفت و نسبت به هفتهٔ گذشته تغییری نداشت. هم‌چنین هر شانه تخم‌مرغ 14 الی 17 هزار تومان به مشتریان عرضه شد. هر کیلو گوشت گوسفندی با قیمت 120 الی 125 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله نیز 80 الی 85 هزار تومان به فروش رسید. گوشت منجمد نیز با قیمت هر کیلو 65 الی 77 هزار تومان به فروش رفت. هم‌چنین قیمت هر دست کله‌پاچهٔ پاک شده در بازار قزوین 100 الی 130 هزار تومان است. هر کیلو جگر گاو 80 هزار تومان و هر کیلو جگر گوسفند 120 الی 130 هزار تومان است. هر دست سیراب شیردان گوسفندی نیز 25 الی 35 هزار تومان و هر کیلو سیراب گوساله 17 الی 23 هزار تومان است.

بازار قیمت انواع میوه در قزوین کماکان داغ است

طی یک ماه اخیر قیمت میوه در بازار قزوین به‌شدت سیر صعودی داشته است، البته این قیمت‌های بالا تنها مربوط به میوه‌های بهارانه نیست، بلکه قیمت میوه‌هایی نظیر سیب و پرتقال نیز به‌شدت افزایش یافته است. این هفته میوه‌هایی از قبیل شلیل، توت سفید و توت سیاه نیز از تازه‌های بازار قزوین بودند و هر کیلو شلیل در بازار قزوین با قیمت 25 هزار تومان، هر کیلو توت سفید 8 هزار تومان و هر کیلو توت سیاه 14 الی 16 هزار تومان به مشتریان عرضه شد. قیمت هر کیلو از انواع میوه در بازار این هفتهٔ قزوین به شرح زیر است:  گیلاس 20 الی 50 هزار تومان، توت‌فرنگی 8 الی 25 هزار تومان، ازگیل 10 الی 20 هزار تومان، هلو 8 الی 12 هزار تومان، زردآلو 10 الی 40 هزار تومان، خیار 2 هزار و 500 الی 5 هزار تومان، دست‌انبوه 4 هزار و 500 الی 6 هزار تومان، هندوانه 1 هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان، پرتقال 6 الی 10 هزار تومان، طالبی 4 الی 7 هزار تومان، موز 15 الی 19 هزار تومان، انار 7 هزار تومان، سیب 10 الی 18 هزار تومان، گوجه‌سبز 5 الی 15 هزار تومان، لیموشیرین 20 هزار تومان، ملون 2 هزار و 500 الی 5 هزار تومان، به 18 الی 20 هزار تومان.

انواع صیفی‌جات در بازار قزوین

انواع صیفی‌جات در بازار قزوین موجود هستند و در فصلی از سال قرار داریم که بسیاری از صیفی‌جات مانند لوبیاسبز و نخودفرنگی وارد بازار شده‌اند و کدبانوهای قزوینی اقدام به سرخ کردن و فریز کردن این کالاها می‌کنند. قیمت هر کیلو صیفی‌جات در بازار قزوین را با یک‌دیگر مرور می‌کنیم: گوجه‌فرنگی 2 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان، کدو 2 الی 2 هزار و 500 تومان، سیب‌زمینی 2 الی 5 هزار تومان، پیاز 2 الی 4 هزار تومان، کرفس 3 الی 4 هزار تومان، کاهو 3 الی 6 هزار تومان، قارچ 19 هزار تومان، باقالی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، باقالی پاک شده 15 الی 23 هزار تومان، نخودفرنگی 7 هزار و 500 الی 10 هزار تومان، ریواس 6 هزار تومان، فلفل‌دلمه 5 الی 12 هزار تومان، گوجه‌گیلاسی 8 هزار تومان، لوبیاسبز 6 الی 10 هزار تومان، هویج 1 هزار و 500 الی 3 هزار تومان، بادمجان 2 هزار تومان، برگ‌کلم 2 هزار و 500 تومان، سیر تازه 13 الی 15 هزار تومان، لیموترش 18 هزار و 500 تومان.

حبوبات در ثبات و گرانی

طی ماه‌های اخیر قیمت حبوبات در بازار قزوین با افزایش صددرصدی روبه‌رو شد و اکنون نیز بازار حبوبات قزوین در همین گرانی و افزایش قیمت، ثابت مانده است و گویا انگیزه‌ای برای پایین آوردن قیمت‌ها وجود ندارد. هر کیلو عدس در بازار قزوین 20 الی 22 هزار تومان، هر کیلو لپه 17 الی 25 هزار تومان، لوبیا چیتی 23 الی 25 هزار تومان، لوبیا قرمز 23 هزار تومان، ماش 20 هزار تومان، لوبیا سفید و لوبیا کشاورزی 24 هزار تومان و هر کیلو نخود آبگوشتی 11 الی 13 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

شربت‌های مؤثر جهت رفع عطش

با توجه به افزایش دمای هوا در استان قزوین، پیشنهاد می‌شود از درست کردن شربت‌های مؤثر جهت رفع عطش و گرمازدگی غافل نشوید. از جملهٔ این شربت‌ها می‌توان به شربت خاکشیر، آبلیمو و تخم‌شربتی اشاره کرد. استفاده از شربت خاکشیر و آبلیمو در رفع گرمازدگی بسیار مؤثر بوده و نیز استفاده از تخم‌شربتی نیز در جهت رفع عطش بسیار توصیه می‌شود. هر کیلو خاکشیر در بازار قزوین 35 هزار تومان و هر کیلو تخم شربتی نیز 45 هزار تومان است. تخم شربتی از شربت‌های لاغرکننده است و خواص بی‌نظیر فراوانی دارد. هم‌چنین از دیگر شربت‌هایی که می‌توان در این فصل استفاده کرد شربت گل‌محمدی است که البته این شربت ملین است و استفادهٔ زیاد و غلیظ آن توصیه نمی‌گردد، اما به میزان مناسب و رقیق می‌توان از آن بهره‌مند شد. هر کیلو گل‌محمدی در بازار قزوین 20 الی 25 هزار تومان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قیمت‌ها در بازار قزوین در تلاطم هستند و البته این‌گونه که هویداست این تلاطم قیمت نه‌تنها در بازار قزوین، بلکه در بازار کل کشور وجود دارد و این را می‌توان به‌راحتی در بازار طلا، خودرو و مسکن مشاهده کرد. لازم است مسؤولان مربوطه فکری جدی به حال این وضعیت داشته باشند و اجازه ندهند سودجویان در این میان موج‌سواری کرده و مردم را متضرر کنند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول