اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعطیلی چند آموزشگاه هنری به خاطر کرونا

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تعطیلی موقت چند آموزشگاه هنری به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: مشاغل بسیاری به خاطر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند.

تعطیلی  چند آموزشگاه هنری به خاطر کرونا

محمود علیمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، مشاغل مختلی در حوزه فرهنگ و هنر متضرر شدند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مشاغل فرهنگی و هنری شامل سه رسته فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال است، گفت: برآورد خسارت در این بخش‌ها نیز در سه مرحله انجام شد که شامل ارزیابی توسط خود هنرمندان، ارزیابی توسط ارشاد و ارزیابی توسط وزارتخانه است.

وی گفت: در راستای جبران بخشی از خسارت وارده به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر تسهیلات ویژه به آنها اختصاص خواهد یافت که ثبت‌نام در این بخش نیز انجام شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 35 نوع خدمت در بخش فرهنگ و هنر احصا شده است که با شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، افزود: با توجه به خسارتی که وارد شده چند آموزشگاه هنری موقتا آموزشگاه خود را تعطیل کرده‌اند چرا که متقاضی برای فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه نشریات مکتوب نیز رسانه‌هایی که به صورت کاغذی چاپ می‌شد، به علت اینکه در آن بازه زمانی منتشر نشدند متضرر شدند.

علیمحمدی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها نیز در گیر و دار کرونا کم ضرر نکردند، گفت: این مراکز فرهنگی نیز به مدت بیش از دو ماه تعطیل بودند و همین موجب ضرر آنها شد.

علیمحمدی در ارتباط با بازگشایی سینماها و مراکز هنری نیز گفت: استان زنجان جزو استان‌های زرد و قرمز است و فعلا مجاز به بازگشایی سینماها نیست.

وی گفت: در همین راستا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این اداره کل در بستر فضای مجازی برگزار میشود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول