اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تجربه و دارا بودن شخصیتی جهادی از خصایص مهم رئیس مجلس

نماینده منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم، داشتن شخصیتی کاریزماتیک، باتجربه و راهبردی جهادی و فرا نقشی را از مهم‌ترین خصایص و ویژگی‌های رئیس مجلس آینده کشورمان برشمرد.

تجربه و دارا بودن شخصیتی جهادی از خصایص مهم رئیس مجلس

مهرداد گودرزوند چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به معیارهای برگزیدن رئیس در اجلاسیه نخست از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به موقعیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، رئیس مجلس شورای اسلامی بایستی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در بعد توانمندی اداره جلسات مجلس را ضمن رعایت عدالت، برقراری نظم و ترتیب داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی باید سلامت نفس داشته و دارای خلاقیت و توانایی ایده پردازی باشد، افزود: رهبری کاریزماتیک، داشتن تجربه و مهارت در اداره سازمان‌های ملی با محوریت تخصص گرایی، سابقه کار با مجموعه‌ای متخصص و همچنین شخصیتی با راهبردی جهادی و فرا نقش نگری در ابعاد ملی و فراملی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک رئیس مجلس تراز انقلاب اسلامی است.

نماینده منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم با بیان اینکه یک رئیس مجلس باید توانایی هماهنگی سایر قوا را در شرایط خاص و همچنین تجربه ثابت‌قدمی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگران و منویات مقام معظم رهبری را در سوابق خود داشته باشد، گفت: ارتباط این ویژگی‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی منتج به یک مجلس قوی و مقتدر و در رأس امور قرار گرفتن خواهد شد.

چگینی با اشاره به اثربخش بودن انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی بارأی قاطع نمایندگان، تصریح کرد: اگر انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی و همدلی قریب به‌اتفاق نمایندگان مجلس شورای صورت گیرد هم در بعد ملی و هم بین‌المللی می‌تواند جایگاه مجلس شورای اسلامی را در ارتباطات داخلی و خارجی بهبود بخشید.

نماینده منتخب مردم در خانه ملت با اشاره به نقش محوری مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً رئیس مجلس شورای اسلامی چنانچه از حمایت قاطع نمایندگان برخوردار شود می‌تواند نقشی کلیدی و تعیین‌کننده در همراهی سایر دستگاه داشته باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول