اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شرط حیات و بقای بشر است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: همه مردم و مسوولان باید برای حفاظت از منابع طبیعی احساس مسوولیت کنند زیرا بقا و حیات بشر به منابع طبیعی وابسته است.

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شرط حیات و بقای بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در عیادت از مدیرعامل یکی از شرکت تعاونی مرتعداران گنبدکاووس که در حین حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شده است، اظهار کرد: عرصه‌های منابع طبیعی یکی از نعمت‌های بی‌نظیر خدادادی است که از بین رفتن آنها حیات بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مختص قرقبانان و محیط‌بانان از این عرصه نیست بلکه همه مردم و مسوولان باید در این رابطه احساس مسئولیت کنند.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به مجروح شدن مدیر عامل یکی از شرکت‌های تعاونی مرتعداران در حین حفاظت ادامه داد: تلاش کنیم تا حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به صورت یک فرهنگ در آید تا شاهد چنین حوادثی در قبال حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.
وی با بیان اینکه «عبدالقیوم آق‌آتابای» علاوه بر مدیر عامل شرکت تعاونی مرتعداران از خبرنگاران منطقه نیز است، خاطرنشان کرد: کار خبرنگاری به روزرسانی افکار عمومی و تعیین‌کننده  دستورالعمل افکار عمومی بوده و فرمان جامعه را در دست دارد.
ترابی گفت: خبرنگاران با پرداختن به موضوع حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی باید تمام افکار عمومی به ویژه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را به این موضوع حساس کنند.
وی افزود: اندیشه جامعه در دست خبرنگاران بوده و آنها باید بتوانند حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنند.
با متخلفین و متجاوزین به عرصه منابع طبیعی برخورد جدی و قانونی شود
مدیر عامل شرکت تعاونی مرتعداران گنبدکاووس اظهار کرد: حفاظت، حراست، بهره‌برداری اصولی و قانونی و کشت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی (مرتع) یکی از وظایف اصلی شرکت‌های تعاونی مرتعداران است که در استان گلستان 26 شرکت تعاونی مرتعداری زیر نظر اتحادیه مرتعداران گلستان  فعالیت دارند.
مدیر مسئول هفته‌نامه عصر گلستان تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته بعد از چندین بار اخطار شفاهی و کتبی به یکی از دامداران که به صورت چرای غیرمجاز دام‌های خود را عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت شده رها می‌کرد حکم قضایی خروج از این عرصه ها صادر شد.
وی ادامه داد: به همراه دو مامور نیروی انتظامی به منطقه مورد نظر رفته تا حکم را به وی ابلاغ کنیم.
عبدالقیوم آق‌آتابای گفت: در حین ابلاغ حکم به این دامدار بودم که وی با اسلحه شکاری خود به دو پای بنده شلیک کرد که مصدومیت یکی از پاها بسیار شدید بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج بار عمل جراحی شدم اما هنوز نیاز به دو یا سه عمل جراحی دیگر دارم از طرفی تمام هزینه‌های بستری و جراحی به صورت آزاد محاسبه شده است.
مدیر عامل شرکت تعاونی مرتعداران گنبدکاووس گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مرتبط با متخلفین و متجاوزین عرصه منابع طبیعی برخورد جدی و قانونی کنند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول