اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس مجلس با سایر قوا تعامل هدفمند داشته باشد/پرهیز از حرکت به سمت مسائل حاشیه ای

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس باید ضمن اینکه باور به استقلال قوا داشته باشد تعامل هدفمند با سایر قوا به منظور تحقق اهداف و جلو رفتن امور کشور و مردم را ملاک حرکت خود قرار دهد.

رئیس مجلس با سایر قوا تعامل هدفمند داشته باشد/پرهیز از حرکت به سمت مسائل حاشیه ای

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، به معیارهای انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: شفافیت، پاکدستی و نظارت قوی نمایندگان مجلس از شعارهای مهم اکثر نمایندگان مجلس یازدهم در زمان تبلیغات انتخابات بوده است و به نظر بنده در انتخاب رئیس مجلس نیز باید این ملاک‌ها به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی،  پایبندی به اصل اساسی «شفافیت» در خصوص عملکرد مجلس و نمایندگان، همچون آرای نمایندگان، دارایی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها، متعهد به عمل بر مبنای خرد جمعی و مدیریت بر مبنای اصول گفتمان اصیل انقلاب و ... باید از دیگر ویژگی‌ها و ملاک‌های مهم در انتخاب رئیس مجلس باشد.

پایبندی به اصل اساسی «شفافیت» در خصوص عملکرد مجلس و نمایندگان ملاک انتخاب رئیس مجلس باشد

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید معتقد به شفافیت باشد و خود را ملزم به شفافیت عمل بداند.

رحیمی همچنین اذعان داشت: رئیس مجلس یازدهم باید شخصی کاملا انقلابی و تلاشگر در مسیر تحقق اهداف انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی باشد ضمن اینکه به بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باور و اعتقاد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌محور بودن و پرهیز از حرکت به سمت مسائل حاشیه‌ای از دیگر ویژگی‌های رئیس مجلس است و نمایندگان این مهم را باید در انتخاب خود مد نظر قرار دهند.

پاکدستی شرط اول در انتخاب رئیس مجلس

منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاکدستی شرط اول در انتخاب رئیس مجلس است، فردی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود باید در زمینه پاکدستی آزمون پس داده و نماد پاکدستی باشد.

رحیمی اذعان داشت: رئیس مجلس همچنین باید هماهنگ با سایر نمایندگان باشد و خود را سرتر از آنان نداند و به گونه ای عمل کند که مجلس را به رأس امور بازگرداند نه اینکه در جریان امور باشد.

وی به اهمیت تعامل رئیس مجلس با سایر قوا هم گریزی زد و گفت: رئیس مجلس باید ضمن اینکه باور به استقلال قوا داشته باشد تعامل هدفمند با سایر قوا به منظور تحقق اهداف و جلو رفتن امور کشور و مردم را ملاک حرکت خود قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس مجلس باید جایگاه اصلی مجلس را ضمن توجه و اهمیت دادن به تعامل کارساز بین قوا حفظ کند.

رئیس مجلس باید جایگاه اصلی مجلس را ضمن توجه و اهمیت دادن به تعامل کارساز بین قوا حفظ کند

 

وی انتخاب رئیس مجلس با آرای بالای نمایندگان را بیانگر وجود اتحاد در بین نمایندگان مجلس دانست و گفت: وقتی رئیس مجلس با آرای بالا انتخاب می‌شود یعنی با اکثر نمایندگان هم‌سو و هم‌فکر است و عصاره و چکیده نمایندگان خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا نقاط مثبت رئیس منتخب مجلس، تابلو و ویترین معرفی سایر نمایندگان مجلس است.

رحیمی اضافه کرد: اگر رئیس مجلس با رای تقریبا برابر انتخاب شود به نوعی دودستگی در مجلس ایجاد خواهد شد که امیدواریم رئیس آینده مجلس با اجماع نمایندگان و آرای بالایی انتخاب شود.

انتخاب رئیس مجلس با رأی بالا بیانگر اجماع نمایندگان مجلس است

وی گفت: وقتی رئیس مجلس آینده با آرای بیشتری انتخاب شود یعنی اجماع نمایندگان را داشته است و اجماع نیز خود به خود نوعی همدلی و اتحاد را ایجاد می‌کند و اتحاد بزرگترین سرمایه در تحقق اهداف و رسیدن به چشم‌اندازهای پیش‌رو و قدرت مجلس خواهد بود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به تاثیرات بین‌المللی انتخاب رئیس مجلس با رای بالا هم گریزی زد و اظهار کرد: مجلس یازدهم، مجلسی بسیار مهم است چشم‌های زیادی در داخل و خارج از کشور به آن دوخته شده است وقتی رئیس مجلس با رای بالا انتخاب می‌شود دشمنان متوجه تحلیل‌های غلط و آبکی خود نسبت به کشور ما خواهند شد.

رحیمی افزود: در چنین شرایطی دشمنان بیرونی به این درک خواهند رسید که نمایندگان مجلس ایران هیچگاه منافع آنها را مد نظر قرار نخواهند داد و مهم‌ترین ملاک آنها حرکت در مسیر اقتدار نظام است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول