اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فیلم «مایکل مور» از یوتیوب حذف شد/سازش فعالان محیط زیست با وال استریت

«سیاره آدم ها» فیلم «مایکل مور» فیلمساز منتقد دولت آمریکا بخاطر شکایت فعالان محیط زیست از یوتیوب حذف شد.

فیلم «مایکل مور» از یوتیوب حذف شد/سازش فعالان محیط زیست با وال استریت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، فعالان محیط زیست در بریتانیا، مستند منتشر شده مایکل مور فیلمساز جنجالی آمریکایی را محکوم کردند و خواستار حذف آن از یوتیوب شدند.

یوتیوب بخاطر نقض کپی رایت یک عکاس محیط زیست بریتانیایی، فیلم مستند «سیاره آدم ها» اثر مایکل مور را از صفحه خود حذف کرد.

این مستند که از سوی دانشمندان و فعالان  آب و هوایی با عنوان محتوای نادرست و گمراه کننده محکوم شده است، حاوی کلیپی از عکسهای «توبی اسمیت» عکاس محیط زیست بریتانیایی است که بدون اجازه او در فیلم استفاده شده است. در پاسخ ، فیلمسازان نقض قوانین استفاده منصفانه را تکذیب کردند و منتقدان خود را به سانسور با انگیزه سیاسی متهم کردند.

اسمیت پس از اطلاع استفاده فیلم مایکل مور از چندین ثانیه فیلمبرداری از پروژه اش با عنوان «Rare Earthenware»، که جزئیاتی از سفر مواد معدنی خاکی کمیاب از مغولستان داخلی، در ۲۳ ماه می شکایت خود را به یوتیوب ارسال کرد.

اسمیت که قبلا در مورد مشکلات و موضوعات انرژی و محیط زیست کار کرده، گفت که به هیچ عنوان تمایلی نداشته که عکسهایش در این فیلم استفاده شود.

«جف گیبز» کارگردان «سیاره آدمها» گفت که در حال مذاکره با یوتیوب برای حل این مشکل است تا پخش فیلم را دوباره به یوتیوب بازگرداند. وی در بیانیه ای گفت: این تلاش برای از حذف فیلم ما و جلوگیری از دیدن آن توسط عموم مردم، اقدامی آشکار از سانسور توسط منتقدین سیاسی فیلم «سیارهآدمها» است.

او در ادامه گفت: این، سوء استفاده از قانون کپی رایت برای حذف یک فیلم که گفتگو و بحث جدی درباره بخش هایی از جنبش محیط زیست که با وال استریت سازش کرده اند را پیش می کشد، که به اصطلاح «سرمایه داران سبز» نامیده می شوند. بخشی از فعالان محیط زیست با وال استریت سازش کرده اند. مطلقا هیچ گونه نقض کپی رایت در فیلم من وجود ندارد. این تنها تلاشی از جانب مخالفان فیلم برای براندازی و تضعیف «حق آزادی بیان» است. 

«سیاره آدمها» به تهیه کنندگی «مایکل مور» و کارگردانی «جف گیبز» که از ماه گذشته در یوتیوب منتشر شده، ۸ میلیون بیننده داشته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول