اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چند توصیه در آستانه فعالیت مجلس یازدهم/سکوت مردم و ناکارآمدی نمایندگان

فعال سیاسی و اجتماعی و نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و اجتماعی، صاحبان رسانه ها و نشریات و عموم مردم شریف ایران اسلامی را به چند توصیه و پیشنهاد مهّم دعوت کرد.

چند توصیه در آستانه فعالیت مجلس یازدهم/سکوت مردم و ناکارآمدی نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی و نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و اجتماعی، صاحبان رسانه ها و نشریات و عموم مردم شریف ایران اسلامی را به چند توصیه و پیشنهاد مهّم دعوت کرد.

در این یادداشت آمده است: با توجه به قرار گرفتن در آستانه شروع  به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر بی پایان از پایمردی و حضور حماسی آحاد مختلف جامعه در انتخابات، و با آرزوی توفیق برای نمایندگان جدید در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف، یادآوری چند نکته را ضروری دانسته که به شرح زیر تقدیم می گردد.

۱- نمایندگان محترم باید در همه احوال خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و عملکرد خود دانسته و لحظه ای از خدمت به مردم و عمل به وعده های انتخاباتی خود غافل نشوند و از تمام ظرفیت های لازم برای تحقق وعده ها بهره بگیرند.

۲- پس از نظارت خداوند متعال، مردم بهترین ناظر بر عملکرد نمایندگان خود در مجلس هستند و باید طی چهار سالی که فرصت خدمت را به یک نماینده می‌دهند، به‌طور مستمر از او مطالبه گری کنند و عمل به وعده‌های دوران انتخاباتی را از وی پیگیری نمایند.

۳- چنانچه مردم در برابر عملکرد ضعیف نمایندگان خود سکوت کنند بدین معنی است که نظارت خود را تعطیل کرده اند و معمولاً نمایندگانی که با سکوت و عدم مطالبه گری موکلان خود مواجه گردند به ناکارآمدترین نمایندگان مبدل  می‌شوند.

۴- رسانه ها در مطالبه گری مردم از مسئولان و نمایندگان، به جای فعالیت های تبلیغاتی و باندبازی های مخرب و ویرانگر، صادقانه روشنگری کنند. مطالبه گری حق مردم و پیگیری آن وظیفه مشترک نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه است که باعث می شود مسئولان برای حل مشکلات مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

۵- ارتباط و هم افزایی بیشتر نمایندگان مجلس و خبرنگاران موجب پیشرفت کارها، مطالبه خواهی و اعمال نظارت بهتر بر دستگاه های اجرایی می شود‌. 

۶- خبرنگاران در انعکاس اخبار و گزارش های خود به حفظ حرمت اشخاص، وجود مستندات در هنگام انتشار مطالب، نوشتن نظرها و انعکاس تحلیل های کارشناسی با رعایت انصاف، مطالبه گری و شفاف سازی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

۷- نمایندگان مردم، گزارش عملکرد خود را به طور منظم و مستمر به سمع و نظر مردم برسانند و اگر بنا به هر دلیل از این کار غفلت کردند، احزاب و تشکل‌های دانشجویی، اساتید دانشگاه ها با کمک رسانه‌ها این کار را انجام دهند.

۸- انعکاس عملکرد نمایندگان زمانی با ارزش است که اثرات این عملکرد در شغل، سفره مردم، رفاه عمومی جامعه و ارتقاء فرهنگ و ارزش های جامعه اثرات عینی و ملموس داشته باشد و رسانه ها و نشریات لازم است این موارد را مد نظر قرار دهند.

۹- اساتید، دانشجویان، فعالان سیاسی و اجتماعی و عموم مردم شریف کشورمان باید جهت تحقق وعده ها با ارائه پیشنهادات اجرایی و علمی و عملی، نمایندگان را یاری نمایند.

۱۰-نمایندگان محترم با تکیه بر ارکان دین مبین اسلام و عدالت علوی، بهره گیری شرافتمندانه و عادلانه از نیروهای خلاق، توانا و مستعد جریان انقلاب را همواره مدنظر و وجهه اهتمام خویش قرار داده و فرهنگ شایسته سالاری را تقویت و ترویج  نمابند. 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول