اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

لزوم انتخاب رئیس مجلس با بیشترین آرا ممکن/ مجلس محل لابی‌گری و حضور آقازاده‌ها نیست

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام گفت: انتخاب رئیس مجلس باید با بیشترین آرا ممکن باشد چرا که این موضوع در حقیقت متضمن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی است.

لزوم انتخاب رئیس مجلس با بیشترین آرا ممکن/ مجلس محل لابی‌گری و حضور آقازاده‌ها نیست

علی اکبر بسطامی نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص معیارهای انتخاب رئیس مجلس و هیات رئیسه مجلس صبح امروز ‌در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار داشت: داشتن تقوای الهی، امانت داری، صداقت در گفتار، سلامت در رفتار، خودداری از رفاه و اشرافی گری، دین باوری، عدالت طلبی، آرمان گرایی، واقع بینی، شایسته سالاری، خردورزی، بصیرت، معنویت و توجه به محرومان از جمله مهمترین شاخص‌هایی است که باید افراد در مقام رئیس و هیات رئیسه مجلس داشته باشند.

وی افزود: باید با اتکا به اصول، آرمان‌ها، ارزش‌های اسلامی، انقلابی با روحیه جهادی و بهره‌گیری از خرد جمعی، تعهد انقلابی و دوری از تعصبات و اهمیت دادن به مصالح عمومی جامعه باشد.

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام تصریح کرد: رئیس مجلس و هیات رئیسه باید مروج گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های برخواسته از مجاهدت ایثارگران به ویژه شهیدان گرانقدر و عزت آفرین باشند.

آشنا با محیط استراتژیک خود و نظام جمهوری اسلامی

وی ادامه داد: شناخت از محیط استراتژیک خود و نظام جمهوری اسلامی باید از شاخص‌هایی باشد که آن شخص در مقام رئیس و هیات رئیسه قرار می‌گیرند، این شناخت توام با معرفت را باید نسبت به مسائل ملی و بین المللی داشته باشند.

بسطامی با بیان اینکه رئیس و هیات رئیسه باید سیاست‌های کلان نظام و سایر اسناد بالادستی ابلاغیه از سوی رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند، بیان کرد: توجه به ارتقا و جایگاه مجلس در تراز نظام جمهوری اسلامی مهم است در واقع  ترجمان فرمان امام (ره) مبنی بر این است  که مجلس باید در راس امور باشد.

 تنقیح قوانین موضوعه کشور از مهمترین معیار انتخاب رئیس و هیات رئیسهاست 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنقیح قوانین موضوعه کشور، رصد خلاهای قانونی متناسب با اولویت‌های نظام و مردم و ریل گذاری‌هایی که باید در این مجلس و مخصوصا در آستانه برنامه ۷ام کشور انجام شود از مهمترین معیار انتخاب رئیس و هیات رئیس مجلس است.

وی در مورد پاکدستی نماینده‌ها و هیات رئیسه مجلس نیز گفت: مجلس محل لابی‌گری، حضور آقا زاده‌ها و آنهایی که به دنبال بن‌های زر و زور و قدرت هستند نیست، چرا که اگر پاک دست نباشند در دام سودجویان گرفتار می‌شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماینده‌ها به طور اعم و هیات رئیسه به طور اخص باید بر اساس انصاف، تقوا و عدالت در مواجه با چنین شرایطی با در نظر گرفتن مسائل دینی، قرآنی و با توجه به رسالت انسانی برخورد کنند.

رئیس مجلس را باید با حداکثر آرا انتخاب کنیم

بسطامی گفت: در چنین شرایطی که به لطف خدا جمع حداکثری و قریب به اتفاق نماینده‌ها انقلابی هستند باید هیات رئیسه و رئیس مجلس را  با حداکثر مطلق رای نماینده‌ها انتخاب کنیم زیرا مسوولین نظام جمهوری اسلامی همگی به طور مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند و هرچه آرا بالاتر باشد در واقع متضمن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب رئیس و هیات رئیسه با رای حداکثری در مسائل بین المللی نشان از اهمیت مردم و نظام به مسوولین و کارگزاران دارد و در داخل کشور هم هرچه آرا نماینده‌ها بالاتر باشد نشان از دموکراسی و مشروعیت نظام در داخل کشور است‌.

علی اکبر بسطامی اضافه کرد: جمع با کفایت مبتنی بر ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی با روحیه جهادی می‌تواند در حقیقت رفع کننده مشکلات و موانع در جهت توسعه پایدار در کل کشور باشد.

انتهای پیام/9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول