اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش 102 درصدی ارزش ریالی صادرات در گمرک تمرچین

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از افزایش 102 درصدی ارزش ریالی صادرات در گمرک تمرچین خبر داد و گفت: در راستای شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن بسته بودن مرزهای مشترک با ترکیه، عملا گمرک بازرگان نقش چندانی در مبادلات تجاری ندارد ولی گمرک تمرچین طی این مدت فعال بوده و مبادلات نیز از طریق این گمرک انجام می‌شود.

افزایش 102 درصدی ارزش ریالی صادرات در گمرک تمرچین

توحید آذربند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از افزایش 102 درصدی ارزش ریالی صادرات در گمرک تمرچین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کشور عراق یکی از مهمترین کشورهای مقصد کالاهای ایرانی است وجود گمرک تمرچین در مرز با کشور عراق حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تعطیل بودن برخی مرزهای مشترک با کشور عراق، ادامه داد: 167 هزار تن کالا به ارزش 200میلیون دلار که از تولیدات کل کشور به مقصد عراق از گمرک تمرچین پیرانشهر از کشور خارج شده است.

این مسئول با اشاره به نوسانات صادرات از گمرک تمرچین پیرانشهر، تصریح کرد: در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان صادراتی که از این گمرک انجام گرفته است از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش ریالی 102 درصد رشد دارد.

آذربد عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق را از مرز تمرچین پیرانشهر، انواع میوه، بیسکویت، سبزیجات، قطعات پلاستیک، سیمان و ... عنوان و اظهار کرد: در تلاش برای افزایش میزان صادرات از کشور هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار واردات از طریق این گمرک، اعلام کرد: در دو ماه امسال 701تن به ارزش 2 میلیون و 527 هزار دلار از طریق گمرک تمرچین وارد کشور شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی به واسطه افزایش مقدار کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی ورودی و خروجی گمرک تمرچین، گفت: طی امسال در زمینه تخلیه، بارگیری و خروج کالاهای صادراتی در گمرک پیرانشهر 6478 دستگاه کامیون ثبت شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول