اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان به منظور آتش سوزی« سیاه پیر»

معاون عمرانی استاندار ایلام، گفت: آتش سوزی صورت گرفته در منطقه سیاه پیر با تلاش و همکاری مردم، ادارات، نیروهای منابع طبیعی، بسیج و سپاه تا حدود زیادی خاموش شده که متاسفانه به علت وزش شدید باد کار اطفای حریق سخت شده است.

جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان به منظور آتش سوزی« سیاه پیر»

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پی آتش سوزی در جنگل‌های کوه سیاه پیر بدره جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری ایلام و با حضور اعضا برگزار شد.

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام، در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران، گفت: طی چند روز گذشته چندین مورد آتش سوزی درعرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها به وقوع پیوست و حقیقتا  روزهای غم انگیزی به خاطر ازبین رفتن جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی و زیستگاه‌های استان رقم زد.

وی افزود: تلاش برای مهار این آتش سوزی‌ها تاکنون علیرغم کمبود امکانات، توسط مردم منطقه به همراه نیروهای دستگاه‌های اداری با پیمودن مسافت‌های طولانی صورت گرفته است.

 معاون عمرانی استاندار بیان داشت: در آتش سوزی‌های اخیر از آنجا که مناطق وقوع حریق دور از دسترس و در مناطق صعب‌العبور بودند و مضافا اینکه وزش بادهای شدید نیز مزید بر علت شده بود عملا کار مهار آتش سوزی را سخت و دشوار کرده است.

کرمی خاطر نشان کرد: اگر چه حریق صورت گرفته در وسعت زیادی از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی منطقه سیاه پیر شهرستان بدره رخ داده با تلاش و همکاری مردم، ادارات، نیروهای منابع طبیعی، بسیج و سپاه تا حدود زیادی خاموش شده، اما در بعضی مناطق آتش سوزی وجود دارد  و نیروهای اعزامی به‌منطقه  در حال خاموش کردن آتش هستند که متاسفانه به علت وزش شدید باد کار اطفای حریق سخت شده است.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی ضمن دستور آماده باش نیروهای کمکی حفاظتی، بازبینی و بررسی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در منطقه سیاه پیر بدره، بر تقویت گشت و مراقبت، انجام اقدامات و تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه، تهیه و پخش برنامه‌های اطلاع‌رسانی از رسانه صدا و سیما و برگزاری کلاس‌های آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای محلی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول