اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

زباله‌های شهری چوار پس از جمع آوری به سایت« هر دراز» منتقل می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام، گفت: زباله‌های شهری شهر چوار روزانه توسط شهرداری پس از جمع آوری به سایت هر دراز منتقل می‌شوند.

زباله‌های شهری چوار پس از جمع آوری به سایت« هر دراز» منتقل می‌شوند

امین کریمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: افزایش روز افزون جمعیت شهرنشینی و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و مرمت ساختمان‌ها، میزان تولید پسماند، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری را به شکل چشمگیری افزایش داده به طوری که به یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان تبدیل شده است.

وی افزود: تخلیه پسماندهای ساختمانی و زباله‌های شهری در گذرگاه‌ها، معابر عمومی، جاده‌ها و بزرگراه‌ها باعث پدید آمدن مناظری زشت، آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد سد معابر و به دنبال آن به وجود آمدن حوادث احتمالی و خسارات مالی به شهروندان می‌شود.

 رئیس مرکزبهداشت شهرستان ایلام اظهار کرد: خروج نخاله‌ها و زباله‌ها به صورت غیر بهداشتی، محل‌های مناسبی برای زندگی انواع حشرات موذی، جوندگان و حیوانات ولگرد بوده و ساکنان هر محله و شهری را با تهدید جدی مواجه می‌سازد.

یکی از اولویت‌های کاری مرکز بهداشت حل معضلات پسماند است

 وی با به اینکه حل معضلات پسماند به طور جدی یکی از اولویت‌های کاری این مرکز در شهر ایلام است، بیان داشت: گشت‌های شبانه روزی مأموران اجرایی محیط زیست و مدیریت پسماند بایستی تقویت شود تا افراد سود جو و گاها وابسته به بعضی ارگان‌های دولتی دخیل در امر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه، کمربندی‌ها و ورودی‌های شهر ایلام به ریختن زباله‌ها اقدام نکنند.

امین کریمی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دادستان عمومی در حال حاضر متخلفان این حوزه شناسایی و به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی و جهادی قرار دارند.

کریمی تصریح کرد: با پشتوانه دستگاه قضایی استان و پیگیری مرکز بهداشت شهرستان ایلام مکان یابی جهت دفع مناسب فضولات حیوانی در روستاهای مورد هدف شهر چوار  در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا مقرر شد زباله‌های شهری شهر چوار روزانه توسط شهرداری چوار پس از جمع آوری و نسبت به انتقال آن در بازه‌های زمانی به جایگاه موقت و سپس به سایت هر دراز اقدام شود.

مستقر شدن 16 عدد باکس زباله در بین روستاهای حوزه شهر چوار

کریمی تصریح کرد: همچنین 16 عدد باکس زباله در بین روستاهای حوزه شهر چوار شامل( بان امرود، بهارستان، چقا کبود، شهرک شهید رجایی و امام زاده حاج بختیار) مستقر شد. 

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام  خاطر نشان کرد: افرادی که به صورت غیر بهداشتی اقدام به ریختن زباله‌ها در حریم رودخانه یا جاده‌ها می‌کنند توسط پایگاه مقاومت و دهیاری‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/ 970821     

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول