اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعزام 110نفر نیرو به ارتفاعات خنگ بنار گچساران برای مهار آتش

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به وسعت آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های خنگ بنار و کوه گوهرنارک گچساران گفت: مرحله نخست عملیات با موفقیت انجام شد و تعداد 110 نفر به ارتفاعات خنگ بنار و گناوه لری هلی برن شدند.

اعزام 110نفر نیرو به ارتفاعات خنگ بنار گچساران برای مهار آتش

وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به وسعت آتش سوزی در  مراتع و جنگل‌های خنگ بنار و کوه گوهرنارک گچساران گفت: مرحله نخست عملیات با موفقیت انجام شد و تعداد 110 نفر به ارتفاعات خنگ بنار و گناوه لری هلی برن شدند.

 وی ادامه داد: تعداد 3 نفر نیروکه برای مهار اتش به ارتفاعات منطقه خنگ بنار رفته بودند  دچار مصدومیت شد و برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم عملیات کنترل و اطفا حریق در جنگل های صعب العبور خنگ بنار و گناوه لری گچساران با حضور هلی کوپتر ابپاش ارتش جمهوری اسلامی و وزرات دفاع تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود.

 وی ابراز کزرد:  هم اکنون  بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در عملیات هلی برن نیروهای امدادگر به ارتفاعات خنگ بنار مشارکت دارد.

 به گزارش فارس، آتش در جنگل های گچساران  از چهار روز پیش شعله ور شده و پس از چندین بار مهار به دلیل وزش باد و صخره ای بودن منطقه دوباره شعله ور می شود.

90درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

350هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول