اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ظرفیت‌های فرودگاه رامسر در آینده‌ای نزدیک/ ایجاد ظرفیت گردشگری از راه فرودگاه

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در آینده نزدیک با افزایش ظرفیت‌های فرودگاه امکان پرواز ۱۶ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را دارند که به معنی افزایش بیش از ۷۰ درصد ناوگان کشور به رامسر است.

افزایش ظرفیت‌های فرودگاه رامسر در آینده‌ای نزدیک/ ایجاد ظرفیت گردشگری از راه فرودگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سیاوش امیر‌مکری مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر با اشاره به اینکه فرودگاه رامسر با ۵۳ سال قدمت تا امروز بزرگترین پروژه در استان و حتی کشور است، اظهار کرد: پروژه فرودگاه با احداث یک و نیم هکتار و ایجاد موج‌شکن بتنی با عرض ۷۰ متر احداث و  دو دهنه پل به طول ۲۱۰ متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه احداث تاکسی وی نیز به طول ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر‌مربع و نصب چراغ روشنایی باند را داشتیم، اظهار کرد: از این پس امکان پذیرش هواپیماهای باریک پیکر با ظرفیت ۱۵۰ مسافر می‌پذیرد.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد:  با توجه به مصوبه دولت در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور نقش فرودگاه رامسر به‌عنوان زیر ساخت گردشگری، دریایی و درمانی و تمامی حوزه‌های‌دیگر، سطوح بین المللی و داخلی در اقتصاد و فرهنگ منطقه  با استفاده از ظرفیت گردشگری از راه فرودگاه با برقراری شبکه فرودگاهی به اصفهان، اهواز، شیراز، تبریز و کیش و همچنین شبکه‌های فرودگاهی خارجی آستارا‌خان دوحه، نجف و سایر فراهم می‌شود.

امیر‌مکری ادامه داد: از دیگر فرصت‌‌های تأثیرگذار فرودگاه رامسر توسعه استان‌های مازندران و گیلان در صنایع استان‌ها در غرب مازندران و شرق گیلان خواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی باند جدید در سال ۱۳۸۸ کلید خورد و با اختصاص اعتبارات ملی و اماکنی که مربوط به دولت بود در اختیار پروژه قرار گرفت، افزود: با تکمیل توسعه پروازها و کمک ناوبری و همچنین توسعه ترمینال و فرودگاه رامسر ظرفیت پذیرش فرودگاه تا ۳ برابر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با افزایش ظرفیت‌های فرودگاه امکان پرواز ۱۶ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را دارند که به معنی بیش از ۷۰ درصد ناوگان کشور به رامسر می‌باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول