اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آتش‌سوزی گسترده باعث خسارت به منابع طبیعی پلدختر شد

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر گفت: آتش‌سوزی گسترده باعث خسارت به بخش وسیعی از منابع طبیعی منطقه چل جایدر این شهرستان شد.

آتش‌سوزی گسترده باعث خسارت به منابع طبیعی پلدختر شد

آیت فرخ‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت:پس از اطلاع شهروندان مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه چل جایدر پلدختر از طریق سامانه 125 اکیپ سنگینی از آتش نشانان در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: آتش نشانان پس از دو ساعت تلاش نفس گیر با وجود سختی و صعب العبور بودن راه و منطقه کوهستانی و گرمای هوا موفق به مهار و خاموش کردن این آتش سوزی شدند. 

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر علت و میزان خسارت این آتش سوزی را از سوی کارشناسان امر در دست بررسی اعلام کرد. 

وی همچنین از وقوع آتش سوزی در مزارع گندم روستای دوکوهه رشنو از توابع شهرستان پلدختر خبر داد. 

فرخ پور یادآورشد: در این آتش سوزی آتش نشانان با کمک نیروهای محلی از گسترش آتش به مزارع مجاور خودداری وآن را مهار کردند.

وی افزود: این آتش سوزی‌ها که بیشتر بر اثر بی‌احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد رخ می‌دهد متاسفانه علاوه بر ایجاد خسارات به عرصه های طبیعی و از بین رفتن بخشی از منابع ارزشمند و سرمایه‌های ملی و برخی جانداران و خزندگان می‌شود آلودگی هوا را نیز به همراه دارد. 

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر گفت: از این رو از مردم انتظار می رود تحت هیچ شرایطی به ویژه اکنون در فصل برداشت محصولات کشاورزی به آتش زدن بقایای مزارع خود اقدام نکنند تا این حوادث تلخ رخ ندهد و باعث آسیب و خسارت به عرصه‌های طبیعی نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول