اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی گچساران/ بیش از 100 هکتار طعمه حریق شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از 36 ساعت تلاش آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی مهار شد.

مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی گچساران/ بیش از 100 هکتار طعمه حریق شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عزیز فیلی  از مهارآتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی گچساران خبر داد.

 وی با بیان اینکه این آتش سوزی از ظهر روز جمعه آغاز شده بود، گفت:  با تلاش گروه های عملیاتی و گروه های مردمی  این آتش سوزی پس از 36 ساعت تلاش مهار و اطفا شد.

معاون  عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه در ساعات اولیه حادثه به علت وسعت صحنه آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه، مهار کردن آتش سوزی را با مشکل رو به رو کرده بود، گفت:  پس از اطلاع از آتش سوزی مراتع و جنگل های کوه  خامی گچساران در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار از همان ابتدا اکیپ های منابع طبیعی و گروه های مردمی منطقه وارد عمل شدند.
 
وی افزود: در این حادثه بر اساس برآورد کاشناسی شده بیش از ۱۰۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده و به منطقه خسارت وارد آمده است.
 
فیلی تاکید کرد: با توجه به دستور استاندار و رئیس شورای هماهنگی بحران استان کلیه امکانات استانی منابع طبیعی، امکانات و اکیپ های کوهنوردی منطقه، شهرداری دوگنبدان و با مدیریت و فرماندهی فرمانداری منطقه و بسیج کلیه امکانات مردمی، شرکت نفت منطقه، منابع طبیعی، شهرداری و شورای دوگنبدان آتش سوزی مهار شد.
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون کلیه امکانات استانی و شهرستانی منابع طبیعی با همکاری شهرداری دوگنبدان و نیروهای داوطلب مردمی منطقه در عرصه کوهستان خامی در حال پاکسازی و اطمینان از عدم شعله ور شدن آثار آتش سوزی در منطقه تا عصر امروز هستند.
 
 وی با بیان اینکه  با خاطیان و عوامل مقصر در ایجاد حادثه برخورد قاطع صورت خواهد گرفت، گفت: مقرر شد کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست، اطلاعات شهرستان، مدیریت بحران استان و دادستانی منطقه تشکیل و به منطقه اعزام و دلایل و علت آتش سوزی را مشخص کنند.

به گزارش فارس، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

350هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول