اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی به مناسبت عید سعید فطر، این روز را تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام عنوان کرد.

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حضرت آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با صدور پیامی اعلام کرد:  عید سعید فطر بزرگترین عید امت اسلام و نماد وحدت و انسجام و همدلی مسلمانان است که در این روز به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری، در صف‌های منسجم نماز اقامه می‌دارند. 

وی در این پیام آورده است: عید سعید فطر بیانگر شادی مومنان از دستاوردها، تغییر و تحول و برگشت معنوی است که در ماه مبارک رمضان با روزه داری، تلاوت قرآن، دعا و کمک به ایتام بدست آمده است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام آورده است: عید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری و عبادت بر پایه مستحبات نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می‌دارند و زکات عید فطر پرداخت می‌کنند. 

 دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این پیام عنوان می‌کند: ماه مبارک رمضان ماه کسب خیرات و فیوضات الهی و حتی نفس کشیدن روزه داران در آن عبادت بود و آحاد جامعه باید معنویت حاصل شده از این ماه را حفظ و در زندگی خود جاری کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام از ایثار و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری کشور در درمان مبتلایان ویروس کرونا و مشارکت آحاد مردم در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مومنانه تقدیر کرده و آورده است: وجود بیماری کرونا در کشور و مبتلا شدن تعدادی از هموطنانمان عزیزمان به این بیماری، کشور را با شرایط جدیدی مواجه کرد اما تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری میهن اسلامی صحنه دیگری از فداکاری، گذشت، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی را به منصه ظهور گذاشت که آحاد جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان می‌کند: کادر پزشکی و پرستاری استان‌های مختلف کشورمان  همانند رزمندگان جان بر کفی که هشت سال از خاک و ناموس کشور عزیزمان دفاع کردند یک‌بار دیگر در جبهه مقدس جهاد و سلامت ملت حماسه‌آفرینی کرده و از واژه‌های مقدس ایثار، گذشت و فداکاری غبارروبی کرده و اخلاق و نوع‌دوستی ملت ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی در ادامه این پیام در خصوص روز قدس نیز آورده است: روز قدس بر حسب مبنا و منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام امت، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همچنان مسئله فلسطین و قدس شریف را دغدغه اصلی خود می‌دانند و تا از آزادی آن که به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است دست از حمایت خود بر نمی دارند. 

امام جمعه اراک در ادامه این پیام ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر آورده است: فتح خرمشهر در نتیجه عملیات غرور آفرین بیت المقدس همچنان بر تارک ایران اسلامی می درخشد و یادآوری دلاورمردی های رزمندگان اسلام الگویی ارزشمند برای نسل جوان در حفظ و حراست از آرمان های نظام اسلامی است و بازخوانی آن عملیات غرورآفرین و تشریح آن برای نسل جوان یکی از ضروریات امروز جامعه ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول