اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افراد دارای پوست حساس از الکل برای ضدعفونی دست‌ها استفاده نکنند

متخصص پوست و مو گفت: افراد با پوست حساس از محلول الکل برای ضدعفونی دست‌ها استفاده نکنند.

افراد دارای پوست حساس از الکل برای ضدعفونی دست‌ها استفاده نکنند

آرمان جوان‌روزگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: پرهیز از  دوش آب گرم طولانی مدت، جلوگیری از خشکی پوست با استفاده از کرم های مرطوب کننده، جلوگیری از پوسته شدن پوست در نتیجه خارش و قرمزی می‌تواند موجب سلامتی سطح پوست بدن شود.

وی در مورد استفاده مداوم از محلول‌های ضدعفونی کننده دست افزود: استفاده بیش از حد ازضد عفونی‌کننده‌های الکلی(٦٥تا٧٥)درصد علاوه بر اینکه ممکن است باعث ایجاد اختلالات ایمنی شوند فرد را مستعد ابتلا به اسم و درماتیت می‌کند.

جوان‌روزگار در ادامه تصریح کرد: اگر در محلول‌های ضدعفونی کننده از ایزوپروپیل الکل استفاده شود به دلیل اینکه این نوع الکل جزء مواد پترو شیمی است برای بدن ایجاد مسمومیت می‌کند.

این متخصص پوست و مو افزود: به منظور خوشبو کردن ضدعفونی کننده‌های الکل‌دار از اسانس‌ها استفاده می‌شود که به دلیل وجود فتالات در آنها موجب اختلال در غدد درون‌ریز می شود و بهترین روش جایگزین الکل به منظور عاری نمودن دست‌ها از میکروب شستن دست با آب و صابون است.

وی در مورد پوست‌های سالم نیز گفت: استفاده از محلول‌های غلیظ به منظور ضدعفونی کردن محدودیت خاصی وجود ندارد چرا که این نوع پوست از حساسیت کمتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به تابش شدید نور آفتاب در فصل بهار گفت: تابش مستقیم و مداوم نور آفتاب در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان موجب سوختگی سلول‌های سطح پوست می شود و سیستم ایمنی بدن آن را جسم خارجی تلقی می‌کند.

جوان‌روزگار در مورد محافظت پوست در مقابله با نور آفتاب اذعان داشت: در چنین شرایطی که پوست دچار آفتاب سوختگی می‌شود با علائمی مانند راش، کهیر، قرمزی صورت، گوش و گردن همراه است و ضرورت دارد محافظت به صورت فیزیکی و موضعی با استفاده از کلاه، عینک و کرم‌های ضدآفتاب انجام شود.

این متخصص پوست و مو در پایان اذعان کرد: افرادی که پوست خشک و حساس دارند تابش نور شدید آفتاب بر پوست آنها موجب تعریق، خشکی و حساسیت در پوست آنها می‌شود در نتیجه ضرورت دارد از کرم های مرطوب کننده، آبرسان و ضدآفتاب به صورت مداوم استفاده کنند و زمان کمتری در تماس با نور مستقیم آفتاب قرار گیرند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول