اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد برنده جایزه نوبل از عملکرد دولت جانسون در تقابل با کرونا

دانشمند معروف انگلیسی و برنده جایزه نوبل، عملکرد دولت جانسون را در مقابله با کرونا مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت کشورش بدون مدیریت رها شده تا در میانه آتش راهش را بیابد.

انتقاد برنده جایزه نوبل از عملکرد دولت جانسون در تقابل با کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از دانشمندان معروف انگلیس روز جمعه گفت بریتانیا به دلیل «ناامید» شدن از داشتن رهبر به حال خودش رها شده تا جا بماند و در میانه آتش راه خودش را پیدا کند.

«پائول نرس»، متخصص ژنتیک اهل انگلیس و رئیس موسسه «فرانسیس کریک» در لندن گفت برای او مشخص نیست چه کسی مسئول کشور است و کشورش از جمله «شیرهای» خط مقدم به بیش از این‌ها نیاز داشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او به رادیوی «بی‌بی‌سی» گفت: ما درباره داشتن رهبری روشن در تمام سطوح ناامید هستیم. احساس می‌کنم بریتانیا خیلی عقب افتاده، مداوم در تلاش برای رسیدن به سایرین و گشودن راهش در میانه آتش بحران‌های پشت هم است.

نرس گفت که دولت انگلیس و مشاوران علمی‌اش باید راهکاری شفاف و همچنین دلایل اتخاذ آن را ارائه کنند و از اشتباهات درس بگیرند.

وی افزود: شاید راهکاری هست و من نمی‌بینم. ما شیرانی در خط مقدم مراقبت‌های بالینی داریم و همینطور به شیرانی در رهبری کشور نیاز داریم تا بتوانیم به جلو برویم.

برنده جایزه نوبل گفت که از خودش می‌پرسد چه کسی مسئول تصمیمات است و چه کسی راهکار را تدوین و آن را اجرا می‌کند. وی ادامه داد: من که نمی‌دانم، اما سوال مهم‌تر این است که آیا آن‌ها می‌دانند؟

دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل واکنش در مقابله با همه‌گیری کرونا زیر تیغ انتقادات قرار دارد. سیاستمداران، اتحادیه‌ها و دانشمندان وی را متهم می‌کنند که در اعمال مقررات محدودکننده، آزمایش گسترده و تهیه لوازم حفاظت شخصی برای کارکنان بخش بهداشت و درمان بسیار کند عمل کرد.

بنابر آمار رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا، به حدود ۴۳ هزار نفر رسیده که بدترین وضعیت در اروپاست. دولت لندن مدعی است از توصیه‌های علمی تبعیت و در زمان‌های لازم تصمیمات درستی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول