اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فرماندار هنگ‌کنگ اتهام‌زنی‌های آمریکا درباره قانون جدید امنیت ملی این منطقه را رد کرد

فرماندار هنگ‌کنگ در پی سخنان تحریک‌آمیز مقامات آمریکایی برای به راه انداختن ناآرامی جدید در این منطقه گفت، تصویب لایحه جدید امنیت ملی، خدشه‌ای به استقلال قضایی هنگ‌کنگ وارد نمی‌کند.

فرماندار هنگ‌کنگ اتهام‌زنی‌های آمریکا درباره قانون جدید امنیت ملی این منطقه را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ روز جمعه با رد ادعاهای مقامات آمریکایی گفت، لایحه مروبط به امنیت ملی این منطقه خودمختار بر موسسات حقوقی و استقلال قضایی آن خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لام شرح داد، قصد پکن از معرفی این لایحه، مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی است که دولت معتقد است به امنیت ملی صدمه وارد می‌کند.

توضیحات فرماندار هنگ‌کنگ پس از آن صورت گرفت که معترضان هنگ‌کنگی با تحریک آمریکایی‌ها، از مردم این منطقه خواستند علیه تصویب این قانون دست به اعتراض بزنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در واکنشی مداخله جویانه به مطرح شدن این لایحه گفت، در صورت تصویب آن، پکن با پاسخ سختی از سوی واشنگتن مواجه خواهد شد.

به‌طور همزمان «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواه سنای آمریکا در پیامی تهدیدآمیز مدعی شد: «سرکوب بیشتر از سوی پکن تنها به تشدید تمایل سنا برای بازنگری در روابط آمریکا-چین منتج خواهد شد».

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز ادعا کرد: «هر گونه تلاش برای اجرای قانون‌گذاری که خواسته‌های مردم هنگ‌کنگ را منعکس نکند، به‌شدت موجب ثبات‌زدایی می‌شود و با محکومیت شدید آمریکا و جامعه جهانی مواجه خواهد شد».

چین سال گذشته نیز تلاش کرد قانونی را برای استرداد مجرمین از هنگ‌کنگ تصویب کند که با اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه با تحریک و حمایت آمریکا و انگلیس همراه شد.

در نهایت کری لام تصویب این قانون را به طور کامل تعلیق کرد اما معترضان این‌بار به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول