اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا سلامت عمومی جهانی را تهدید می‌کند

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: اقدامات قهرآمیز آمریکا علیه ایران که در قالب تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه بانکی و مالی به اجرا در می‌آید، نقض حقوق اولیه بشر به ویژه حق سلامت و حق حیات است.

سفیر ایران: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا سلامت عمومی جهانی را تهدید می‌کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هفتاد و سومین اجلاس مجمع جهانی بهداشت با صدور قطعنامه‌ای تحت عنوان «واکنش در برابر ویروس کرونا» به کار خود پایان داد.

«اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، ضمن اعلام پیوستن ایران به این قطعنامه، تصریح کرد: اقدامات قهرآمیز آمریکا علیه ایران که در قالب تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه بانکی و مالی به اجرا در می‌آید، نقض حقوق اولیه بشر به ویژه حق سلامت و حق حیات به شمار می‌رود. 

وی عنوان کرد: مانع تراشی برای همکاری‌های بین‌المللی در عرصه بهداشت، به طور جدی سلامت عمومی جهانی را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد.

بقایی هامانه گفت که چنین اقداماتی موجب تضعیف همبستگی جهانی و مانعی برای همکاری بین‌المللی در مقابل گسترش این بیماری همه‌گیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول