اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارائه ۵۰ هزار مورد تسهیلات بانکی به زنان سرپرست خانوار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا کنون 50 هزار مورد تسهیلات بانکی به بانوان سرپرست خانواده در کشور ارائه شده است که سهم استان البرز هزار و 500 مورد بوده است.

ارائه  ۵۰ هزار مورد تسهیلات بانکی به زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر پنجشنبه در جریان برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز در ارتباطی ویدئویی ضمن اشاره به سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، البرز را پنجمین استان کشور در انتصاب بانوان مدیر است، گفت: ظرفیت‌های البرز می‌تواند این استان را بیش از سایری مشمول توجه ملی کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه سعی داریم سهم 30 درصدی انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی هر استان محقق شود، اضافه کرد: این سند مناسب هر استان تهیه و تدوین شده است و مشکلات و مسلائل استا‌ن‌های مختلف بررسی و در تدوین طرح لحاظ شده است.

ابتکار با تأکید بر اینکه برای اجرای این سند نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌ها و تشکل‌ها هستیم، ادامه داد: تحقق عدالت جنسیتی طبق تأکید مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تعریف شده که اجرای این طرح طبق همان تعریف است که برگرفته از تفکرات و آیات قرآنی می‌باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری، گفت: با همکاری جهاد کشاورزی بحث آموزش، تولید و ترویج محصولات سالم و استاندارد برای توان‌افزایی جوامع روستایی دنبال شده است، در مجموع ۳۰۰ نفر در استان البرز این آموزش‌ها را دیده اند.

ابتکار با بیان اینکه در پنج مرکز جهاد کشاورزی استان البرز بحث توانمند سازی زنان در زنجیره پرورش گیاهان دارویی دنبال شده است، اضافه کرد: همچنین از دیگر اقداماتی که در راستای ایجاد شغل برای بانوان انجام شده است، ترویج بومگردی در ۱۶۰ روستای منتخب با محوریت کار و اشتغال بانوان با کمک وزارت میراث فرهنگی دنبال شده است.

معاون رئیس جمهور از انتخاب دو تعاونی امور زنان و خانواده با هدف حمایت از تعاونی‌های زنان در استان البرز خبر داد و تصریح کرد: همچنین طی دو سال گذشته دو تعاونی در استان البرز طرح گفتگوی ملی را دنبال و اجرا کرده اند که هدف آن توجه به مهارت‌های ارتباطی است.

به گفته ابتکار تاکنون ۵۰ هزار مورد تسهیلات بانکی به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته که دریافت شده است در این خصوص سهم استان البرز هزار و ۵۰۰ مورد بوده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول