اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدارک ۱۵۰۰ برنامه بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تاکنون ۹۰ دستگاه اجرایی برنامه‌های خود را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان در قالب یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه اعلام کرده‌اند.

تدارک ۱۵۰۰ برنامه بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن سلامی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی مدیران کارگروه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا جلسات ستاد به‌صورت مستقل برگزار نشد.‌

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، روز عزت مسلمین و ذلت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: خرمشهر نماد عزت و اقتدار ملت ایران و اوج و قله پیروزی ما در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: ثمره مجاهدت‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، مایه عزت ایران است که روحیه ایستادگی ملت ایران را تقویت کرد.‌

سلامی با بیان اینکه دشمن پس از فتح خرمشهر در حالت تدافعی قرار گرفت و انقلاب اسلامی از حوادث جنگ تحمیلی بیمه شد، افزود: مدرن‌ترین تجهیزات نظامی دنیا در اختیار صدام بود و رزمندگان رشید و شجاع ما با اندک تجهیزات خود توانستند این پیروزی بزرگ و اساسی را به دست آورند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره رزمندگان لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار و ۱۰۷ شهید ارتش در این عملیات و ۸۵ شهید سپاه و بسیج استان سمنان و چهار شهید جهاد سازندگی را گرامی می‌داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد: با ملاحظات پروتکل‌های بهداشتی، برای انجام فعالیت‌های مرتبط با این مناسبت پیش‌بینی تشکیل ۹ کارگروه به انجام رسید.

سلامی اضافه کرد: به وجود آوردن احساس تکلیف در تمامی دستگاه‌ها و محوریت آن‌ها توسط مردم امری لازم و ضروری برای حفظ این دستاورد و برکات فراوان آن است.‌

وی اظهار کرد: افزایش روحیه مقاومت و ایستادگی مقابل نظام سلطه و تقویت وحدت و همدلی میان مردم از ثمرات بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: فرآیند بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان از نیمه دوم فروردین با دریافت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی آغاز شد و تاکنون ۹۰ دستگاه اجرایی برنامه‌های عمومی و دستگاهی خود را در بزرگداشت دفاع مقدس با ۱۵۰۰ برنامه اعلام کرده‌اند.‌

سلامی گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مختص دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیست؛ بلکه همگان و به‌ویژه بخش خصوصی نیز وظیفه دارند تا این مناسبت بزرگ را پاس داشته و در جهت اعتلای آن بکوشند.

وی تأکید کرد: اجرای برنامه‌های مؤثر و فراگیر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ازجمله اقداماتی است که باید توسط کارگروه‌های تخصصی ارائه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها و اقشار در گرامیداشت این مناسبت عظیم استفاده شود، افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از ۱۰ هزار رزمنده استان سمنان تجلیل خواهد شد.

سلامی خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۹ کارگروه «نیروهای مسلح»، «خانواده، زنان، کودک و نوجوان»، «جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم‌نهاد»، «بانک‌ها»، «اصناف و اقشار»، «فضای مجازی»، «نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی»، «شهرداری‌ها» و «ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس» تشکیل شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول