اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضرورت شناسایی نیاز روستاهای در حال تخریب همدان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: باید نیازهای روستاهای در حال تخریب همدان شناسایی شود.

ضرورت شناسایی نیاز روستاهای در حال تخریب همدان

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با رویکرد پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» و راهبرد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بازشناسائی ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجرفرست برگزار شد.

وی بیان کرد: به‌ منظور پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مناطق مستعد استان همدان و همچنین پیشگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی موضوع اجرای بند ت ماده ۶۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور (کمربند سبز) و نیز ماده ۹ قانون جامع حد نگار (کاداستر) با هدف صدور سند تک‌برگ جهت تثبیت مالکیت از مباحث شده در این جلسه بود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: در این جلسه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان حضور داشت و موضوع پیشگیری از تصرف عدوانی املاک و اراضی دولتی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی (دولتی و غیردولتی) از جمله عناوین مورد بحث بود.

وی تأکید کرد: راهبرد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بازشناسائی آسیب‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجر فرست و توجه به ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی در کنار مدیریت آب و خاک، صنایع‌دستی، گردشگری «اکو کمپ» و مهیا ساختن بنیان‌ها و مسائل زیربنایی در روستاها از برنامه‌ها و مداخلات و راهبردهای اصلی پیشگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی در شهرها است که باید به این موضوع توجه داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول