اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

در حال آماده‌سازی مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات سبز جنوبی هستیم

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد گفت: امید داریم در یک ماه آینده مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات جنوبی حت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب آماده کنیم تا زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) بتوانند از ارتفاعات جنوبی مشهد با مساحت سه هزار هکتار همراه با هزار و 200 اصله درخت، استفاده کنند.

در حال آماده‌سازی مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات سبز جنوبی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌‎رسانی شهرداری مشهد، امیر رمضانی در خصوص پروژه کمربند جنوبی مشهد، اظهار کرد: در انتهای سال 68 مطالعاتی در زمینه کمربندی جنوبی مشهد آغاز شد و پروژه آن در سال 84 استارت خورد و تا مدتی ادامه داشت، اما متعاقبا تعطیل شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در اوایل سال 91 مجددا تجهیز کارگاه شد، افزود: همچنین تا انتهای سال 96 به مدت پنج سال بحث کمربند جنوبی از طول 12 کیلومتر اجرا شد و حدود 80 درصد پروژه یعنی 12 کیلومتر از 27 کیلومتری که در ابتدا طراحی شده بود، عملیاتی شده است.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه در انتهای سال 96 توسط دستگاه قضایی به دلیل تخلفات زیست محیطی متوقف شده بود، بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته طرحی تحت عنوان پارکینگ کمربند جنوبی یا بوستان طبیعت اجرایی و در نهایت توسط شهرداری به استانداری ارجاع داده شد و سپس در ستاد تدبیر استانداری در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

رمضانی با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته، مجددا به طول پنج کیلومتر از باقی مانده کمربند جنوبی با عنوان پارکینگ و بوستان طبیعت تجهیز کارگاه شد، خاطرنشان کرد: امید داریم در یک ماه آینده این مسیر پنج کیلومتری را تحت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب آماده کنیم تا زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) بتوانند از ارتفاعات جنوبی مشهد با مساحت سه هزار هکتار همراه با هزار و 200 اصله درخت، استفاده کنند.

وی در خصوص بر طرف شدن موضوع زمین خواری و نگاه سوداگرانه در جنوب مشهد و وجود فضای تصرف غیر قانونی اراضی ملی، گفت: چنین چیزی وجود ندارد؛ اتفاقا این امر اراضی ملی را برای استفاده کمربندی تثبیت می‌کند.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد با بیان اینکه این مقدار زمین در ارتفاعات جنوبی تا 20 هزار هکتار در حال توسعه است، اظهار کرد: به دلیل اینکه امکانات ما جوابگو این کار نخواهد بود، به صورت گام به گام توسط دولت برای نگه‌داری و تبدیل به کمربند سبز تحویل شهرداری داده می‌شود همچنین گفتنی است که این مناطق کاملا تحت نظرات دستگاه‌های دولتی است.

رمضانی درباره ساخت بوستان در شهر و تاثیر آن در هوای پاک، تصریح کرد: بوستان‌سازی به تنهایی به کیفیت سالم هوا کمک می‌کند و از این دست اقدامات در سطح شهر خواهیم داشت. گفتنی است که همزمان با این اقدام شهرداری؛ پروژه کشف‌رود که در شمال شهر قرار دارد را نیز پیگیری می‌کنیم. این اقدام داری دارای نکات مثبتی بوده زیرا که از ورود آب‌های ناسالمی که توسط برخی از کارخانجات در این حاشیه قرار دارند و وارد کشف‌رود می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

انتها پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول