اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان هفتمین استان جوان کشور است

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان گفت: 5 درصد جمعیت استان بالای ۶۵ سال سن داشته و در رده سالمندان قرار دارند و کرمان هفتمین استان جوان کشور است.

کرمان هفتمین استان جوان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قاسمی در جلسه مشترک شورای راهبردی جمعیت و شورای ثبت‌احوال استان اظهار داشت: جمعیت استان کرمان تا پایان سال گذشته، ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۱۴ نفر ثبت شده که ۳۵ هزار و ۲۱۹ نفر در سال ۹۸ به جمعیت استان اضافه شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عنوان داشت: 51 درصد جمعیت استان با یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۰۶ نفر را مردان و ۴۹ درصد جمعیت استان با یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۶۰۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم شهرستان‌های دارای بیشترین جمعیت و کوهبنان، فاریاب، رابر، آواز و ارزوئیه شهرستان‌های دارای کمترین جمعیت استان هستند.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۹ هزار و ۱۹۰ واقعه ولادت و ۱۳ هزار و ۹۷۱ واقعه فوت در استان کرمان ثبت شده است.

وی نرخ رشد جمعیت استان کرمان را ۱.۱ اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های رودبار جنوب، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج و نرماشیر بیشترین و شهرستان‌های بافت، رابر، راور و کوهبنان کمترین نرخ رشد جمعیتی استان را دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان ابراز داشت: 5 درصد جمعیت استان بالای ۶۵ سال سن داشته و در رده سالمندان قرار دارند و کرمان هفتمین استان جوان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امید به زندگی در استان برای مردان ۷۰ سال و زنان ۷۳ سال است و اکثر جمعیت ما با ۶۷ درصد در سنین فعالیتی یعنی ۱۴ تا ۶۴ سال هستند و 27 درصد جمعیت استان تا ۱۴ سال سن قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه 2 میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند، افزود: یک میلیون و ۹۴۹ هزار و ۷۶ نفر معادل ۹۲ درصد ثبتنام کرده‌اند و50 درصد جمعیت استان دارای شناسنامه‌های مکانیزه هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان خواستار ثبت دقیق علل فوت به‌منظور ثبت در سامانه ۲ثبت‌احوال و انجام پژوهش‌ها و آمارهای مورد نیاز سیاست‌گذاری‌های سلامت و دیگر حوزه‌ها شد.

وی متذکر شد: تا ۱۵ روز بعد از ولادت و فوت باید واقعه ثبت شود.

قاسمی گفت: در خصوص آرامستان‌ها نیز درخواست داریم تا به شهرداری‌ها ابلاغ شود که آرامستان‌ها را محصور کرده و متولی داشته باشند.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول