اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چرای گوسفندان در نیوزلند با ربات

ربات سگ نمای شرکت بوستون دینامیک این روزها کارکردهای تازه ای پیدا کرده و برای هدایت و کنترل از راه دور گوسفندان در نیوزلند به کار گرفته شده است.

چرای گوسفندان در نیوزلند با ربات

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ربات بوستون دینامیک با همکاری شرکت نرم افزاری روکوس ارتقاء یافته و قابلیت های تازه ای برای فعالیت در قالب چوپان پیدا کرده است.

پیش از این از ربات یادشده برای انجام امور امدادی و بیمارستانی استفاده شده بود. این ربات در ماه های اخیر برای تسهیل تعامل غیرمستقیم پزشکان و بیماران کرونایی نیز به کار گرفته شده بود. کنترل چاه های نفتی و محل های ساخت و ساز نیز بارها به این ربات سپرده شده است.

 

به روزرسانی این ربات باعث شده بتوان گله های گوسفند را در نیوزلند به ربات مذکور سپرد تا آنها از این طریق به چراگاه ها بروند و بعد از هدایت گوسفندها آنها را به محل نگهداری اصلی بازگردانند. اطلاعات مربوط به گوسفندان از این طریق به طور آنی به مالکانشان منتقل می شود تا نگرانی از بابت گم شدن گوسفندان وجود نداشته باشد.

مزیت دیگر این روش کاهش احتمال انتقال بیماری و عفونت از حیوانات به انسان ها و بالعکس به خصوص در شرایط همه گیری ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول