اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از تبلیغات ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد

معاون وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تلاشهای رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت گفت که مسکو مخالف اقدامات واشنگتن است.

روسیه  از تبلیغات ترامپ علیه سازمان جهانی  بهداشت انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه چهارشنبه عصر از اقدامات دولت  آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور روسیه مبنی بر خروج ایالات متحده از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

ریابکوف در این زمینه گفت: «بله، فرصتهایی برای بهبود عملکرد این سازمان وجود دارد ... اما ما مخالف در هم شکستن همه چیز در جهت ترجیحات سیاسی یا ژئوپولیتیکی یک کشور هستیم.»

وزیر خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته از سیاستهای ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت وچین انتقاد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای، اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت  و  چین را محکوم کرد.

 لاوروف گفت: «شرکای آمریکایی ما و متحدانشان حتی با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نیز به تلاش جهت تشدید تقابلات ادامه می‌دهند و از وضعیت کنونی جهت اعمال دیدگاه خود و نسخه مورد نظرشان برای نظم  آینده که آن را نظم قانون محور می‌نامند، بهره می‌جویند.» (جزئیات بیشتر)

 دونالد ترامپ در روزها و هفته های گذشته بارها سازمان جهانی بهداشت را به قطع بودجه و خروج کشورش از آن تهدید کرد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول