اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیش از ۵۸ هزارتن جو از دشت ورامین برداشت می‌شود

۵۵هزار تن محصول جو از ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین و ۳۳۰۰تن محصول جو نیز از ۶۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قرچک برداشت می‌شود.

بیش از ۵۸ هزارتن جو از دشت ورامین برداشت می‌شود

محسن بنائیان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برداشت محصول جو در دشت ورامین، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته در چند وقت اخیر محصولات زراعی دشت ورامین از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: جو کاشته شده در سال‌های قبل از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برداشت می‌شد که به خاطر بارندگی‌های اخیر برداشت این محصول با ۱۰روز تأخیر شروع شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: در حال حاضر ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت محصول جو قرار دارد که میزان باردهی در هر هکتار میانگین ۵هزار و ۵۰۰کیلو است که در کل ۵۵هزار تن محصول جو از اراضی کشاورزی دشت ورامین برداشت می‌شود.

بنائیان در خصوص حضور کمباین‌ها در ورامین بیان داشت: شهرستان ورامین در حال حاضر ۱۵کمباین بومی دارد و ۱۴۰کمباین مهاجر نیز برای کمک به کشاورزان و برداشت محصولات کشاورزی وارد شهرستان ورامین می‌شوند تا محصولات زراعی را به نحو احسن برداشت کنند.

برداشت ۳۳۰۰ تن جو از مزارع قرچک

علی محمد حسینی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قرچک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برداشت جو این شهرستان، اظهار کرد: وضعیت محصول جو به لطف خدا در سال جاری بسیار مناسب بوده و میزان برداشت در هر هکتار در حدود ۵ تا ۱۰درصد افزایش محصول داشته است.

وی ادامه داد: امسال طبق پیش‌بینی‌ها، ۳۳۰۰تن جو از ۶۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قرچک محصول برداشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قرچک عنوان داشت: در حال حاضر کمباین‌های مهاجر در حال ورود به شهرستان هستند تا محصولات کشاورزی و زراعی را برداشت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان قرچک دارای ۲ کمباین بومی است و ۸ کمباین مهاجر نیز برای برداشت محصولات کشاورزی و کمک حال کشاورزان خواهند بود.

به گزارش فارس، در حال حاضر ۱۶۵ کمباین محصولات زراعی دشت ورامین را برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول